Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningcampbells
Läst 661 ggr
[GeeGee]
0

Äter på sandlådan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Min lilla guldiskille fick en stor 1-liters glassförpackning att ha i sin Bur som var fylld av Sand då jag insett att han verkar tycka det är väldigt roligt att gräva.

Efter första natten hade han gnagit lite på kanten men nu efter ett par nätter till har han gnagit sönder enda ner till botten så att sanden nu rinner ut.

Finns det något annat smart jag kan ha massa Sand i som han inte kan gnaga sönder? Får ju köpa massvis med glass om jag ska hålla på och byta ut plastförpackningarna hela tiden =O

jossa5
0

Jag har en ungsform från Ikea. Inte jättedyr, och ganska tung, så man får se till att dom inte kan gräva ner sig under den. Men funkar fint för mig. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[GeeGee]
0

Har du bild på hur den ser ut? Han kan inte skada tänderna när han biter på sådana material?

jossa5
0

Den är helt gjord i glas, så det är som att hon skulle bita på matskålen. Har dock inte sett att hon försökt bita på sandlådan. Skickar med en länk, så kan du läsa mer om den. Finns i flera storlekar, och jag har den minsta fyrkantiga för 19 kr.
Dock kanske den blir liten till en guldkille.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40058763/

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[GeeGee]
0

Jaha i glas…då förstår jag. Nej det borde ju inte vara så roligt att bita på precis så förhoppningsvis slutar han försöka då =)

Då är det bara och vänta tills man kan ta sig till ett Ikea…synd att det inte finns i närheten =P