Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1104 ggr
Moast
2013-09-28 23:19
1

Piper!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Min hamster Sigge har betett sig lite konstigt… 

För några dagar sedan när jag skulle hälsa på honom och säga godmorgon så gick jag fram till buren. han var vaken och satt utanför huset. Och precis när jag började närma mig så pep han till, ganska högt. sen när jag skulle öppna buren så blev han jätterädd så fort jag bara nuddade locket. Då sprang han så snabbt han kunde in i ett rör och in i ett annat hus. Sen någon dag efter det så tog jag upp honom. Då mitt när jag höll på med honom somjag brukar så pep han igen. Inte lika högt som förut men ändå. Så min fråga är tror ni han har ont? varför kan han ha pipit? 😕

june96
2013-09-28 23:29
1

vad söt. det ser ut som en råtta hihi

panini
2013-09-29 10:22
0

Tror att han kan ha blivit rädd för din skugga. De kan ju tro att det är rovdjur. Hur exakt höll du i honom när han pep till? Kan du ta en bild? :)

Moast
2013-09-29 13:07
0

#1 Ja! Det gör han haha😉

#2 Kanske, men jag tror jag har hittat felet. Idag hittade jag att han hade ett sår på ena foten. Som tur har det nästan läkt och blivit som en skorpa. men den buktar utåt så jag vet inte om det är varfyllt? men jag tvättade det lite med papper och vatten. När jag höll i honom hade jag han i handen alltså han stod vanligt i min hand och sen höll jag på med hans tassar. Det var då han pep. Så antagligen var det såret som gjorde ont. Men känns konstigt att jag inte såg det..?🤔

panini
2013-09-29 13:15
0

Jaha ett sår. Ja men då var det ju inte så konstigt. Det måste ju göra ont. Vad har du för Bottenmaterial? Något hårt som kutterspån eller alpån? Om du har det så borde du byta till något mjukare så att det inte gör ont när han går :)

Moast
2013-09-29 17:35
0

#4 jag har toa-lätt det är ju ganska mjukt. Jag har kollat i hjulet och trähuset om det finns några stickor. Men det gör det inte. Konstigt?

panini
2013-09-29 18:35
0

Vad har du för Bur? Hon kanske har fastnat någonstans? Eller kanske bitit sig själv för att det har kliat. Men om hon blir bra så spelar ju det ingen roll. Fast det är lite mystiskt ;)