guldhamster bur
Hur stor Bur rekommenderas för en vuxen guldhamster för att den ska må bra? Jag vet redan att minimåtten är runt 0,045 kvm så det behöver vi inte ens ta upp.
Länka också gärna trådar man lägger upp bilder på burar.
Jag rek. Den största samlalådan från ikea :)
MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.
Medarbetare på hamster.ifokus.se
MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.
Medarbetare på hamster.ifokus.se
Ja jag tycker ett ca mått på 80x40 cm är bra. Jag vill gärna ha ännu större burar men det är svårt att hitta. Man vill ju ha så stort som möjligt så att den får det så bra som möjligt =)
#1 Jag kan inte direkt ställa en samla låda mitt i vardagsrummet, men det var en riktigt bra idé!!
#3 80x40 Känns fortfarande lite för litet. Tror du att man kan göra om en gammal hylla från en second hand affär till en fin hamsterbur?
Ja visst kan du det, men tänk på att ha du otur så har du en som gnager ordentligt och då kan den lätt gnaga sig ur buren på bara någon natt. Tycker det är synd att det inte görs så stora burar…jag har letat och letat men den största jag hittade var en gallerbur som jag haft till mina hamstrar och den är ca 85 x 50.
Men då denna hamster klättrar så blir det en samlalåda och jo det går att ställa den mitt i vardagsrummet, tro mig, så har jag. Hamstern går före om det är snyggt eller inte =P
Håller med #1 samla lådan är TOPPEN! :)