Boll?
Tjena! đ
Hade tÀnkt att köpa en hamsterboll, tycker ni jag ska det?
Och sen, den största bollen de har Ă€r 17 cm, Ă€r det okej för en guldis? đ
Jag tycker att det Àr djurplÄgeri att placera djur i bollar.
Jag har det till mina guldhamstrar. SÄ ja, det Àr okej!
Ălskar mina djur Hanna, Cocos och PĂ€rlan.
#1 jag tar ut den sÄ fort den inte vill, hamstern fÄr bestÀmma sjÀlv om den vill vara dÀr i :)
17 Àr lite litet för en guldis. Tycker 18 Àr minsta man kan ha.
Mvh Jenna
TĂ€nk att det ska vara lika stort i diametern i ett guldhamsterhjul. đ
አŃÏ cĐœ α âÏηŃâŃ gÎčŃâ, Îčη ŃĐœÎčŃ âÏηŃâŃ ÏÏŃââ, âÏη'Ń ĐșηÏÏ ÏĐœÎ±Ń ŃÏ âÏ ŃÏ ŃĐœŃ cαââŃ ŃĐœŃ cŃŃÏ. áŠ
Jag har en boll till min hamster. Vet inte mÄtten pÄ den men den Àr stor. Han Àlskar iallafall att springa i den!!
Vissa hamstrar Àlskar bollar andra inte. Det mÀrker du.
Men tyvÀrr bollen mÄste vara sÄ pass stor att hamstern kan springa med rak rygg. Beroende pÄ storlek pÄ din hamster sÄ behöver den vara kanske ca 22 cm. TÀnk dig att den ska vara sÄ stor som ett hamsterhjul behöver vara =)
tÀnk pÄ om du lÄter din hamster springa för lÀnge i bollen sÄ kan den springa ihjÀl sig av stress.
Min Busan Àlskade sin boll. Hon ville springa i den i timtal. Fick hÀlla ut henne för att fÄ ut henne
Jag skulle inte sĂ€ga att det Ă€r djurplĂ„geri men man ska i min mening vara försiktig med boll. Ăven om jag sjĂ€lv har boll pĂ„ stĂ€llning som Hjul. HĂ„ll noga koll pĂ„ tecken att stress, skadade tĂ„r och tassar. Försöker ha en sĂ„ stor boll som möjligt. Det skyddar ryggen för din hamster. TĂ€nk ocksĂ„ att att inte ha hamstern för lĂ€nge i boll. Tror att man inte rekommenderar lĂ€ngre Ă€n 30 min men jag Ă€r inte sĂ€ker.
Anna och taxen Max