Annons:
Etiketthamster
Läst 8112 ggr
Klarar_Hogberg
9/9/13, 7:40 PM

Arg på Arken zoo

Åh gud, jag är bara så arg och frustrerad just nu..

Jag satt och kollade på TV och helt plötsligt kom Arken Zoos nya reklam upp… Usch säger jag bara, så det var en flicka som stog och kollade på sin hamster som sprang i sitt Hjul, och så kliver hamstern ut ur sitt GALLER Hjul.

Och sedan så lägger dom in loggan "Vi älskar djur"…. 😭

Jag säger inte att Arken Zoo är en dålig affär men hallå hur tänkte dom där?🤔

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Annons:
Lancia
9/9/13, 7:42 PM
#1

"Kom in och fråga oss, vi vet vad som är bäst för ditt djur!" eller vad dom dessutom säger i dessa Arken-reklamer. Usch. Jag kräks lite i min mun varje gång jag ser dom.

[ErikP]1
9/9/13, 7:43 PM
#2

Förstår inte det negativa med det? Har inte sätt reklamen ännu!

linn8
9/9/13, 7:46 PM
#3

Jag förstår vad du menar, jag köpte gerbiler igår och dom skickade med hamster mat till GERBILER. Gerbiler är känsliga för att få i sig för mycket fett och dom är oxå lakrosintoleranta. Dom hade inte ens en sandskål i sin gallerbur i djuraffären…:,(

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

cookiedough101
9/9/13, 8:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ush!

cookiedough101
9/9/13, 8:08 PM
#5

Riktigt dåligt av Arkeb Zoo, så här ska det inte vara. Aldrig gallerhjul!!!! Stackars fina hamster :'(

emma_147
9/9/13, 8:15 PM
#6

jag tycker både positivt och negativt om arken zoo jag varken hatar de eller älskar de jag tycker att hamstern är super gullig men personalen är ofta rätt okunniga och det gör mig besviken men jag har köpt det mesta till min hamster därifrån och jag är glad att man kan köpa mycket saker därifrån men hamstrarna och gerbilerna har oftast inget sandbad och de säljer hamstrar till okunniga småbarn så jag tycker olika om arken zoo

Annons:
Flygandebanan
9/9/13, 8:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Är det inte ett sånt här Hjul hamstern har?

MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.

Medarbetare på hamster.ifokus.se

Klarar_Hogberg
9/9/13, 8:24 PM
#8

Jo det kan vara det ja

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

linn8
9/9/13, 8:32 PM
#9

Att bo utan sandskål är som att bo utan badrum

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Flygandebanan
9/9/13, 8:33 PM
#10

Finns inga problem med sådana : ) Gallret är så pass smalt så risken att hamstern fastnar med foten är extremt liten.

Har alltid haft ett sånt Hjul och har aldrig haft några problem..

MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.

Medarbetare på hamster.ifokus.se

Jenna_Nord
9/9/13, 8:34 PM
#11

Och vad i hela världen skulle vara fel med det hjulet?? Jag blir GLAD och positivt överraskad när dom visar en hamster med en för den rätt anpassat storlek på Hjul. Alltså inga ynka 15cm i diameter.

Mvh Jenna

Fiona1234
9/9/13, 8:39 PM
#12

Nu tror jag ni har lite fel, absolut inget fel på det hjulet, det är ett nät som är väldigt små hål och tjockt material så att de ej skadar tassarna :).

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Klarar_Hogberg
9/9/13, 9:05 PM
#13

Nej, kanske inte hela tassarna men fortfarande tårna och det funkar inte jättebra för lh hamstrar.

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Annons:
[ErikP]1
9/9/13, 9:10 PM
#14

För Dvärghamstrar funkar det jätte bra! Hade precis likadan när jag hade dvärghamstrar.

NinjaKakan
9/9/13, 9:12 PM
#15

Jag skulle dock vilja säga att arken zoo i Helsingborg är iallafall riktigt bra! Kunniga och hjälper med allt, gör sitt bästa och djuren har bra med inredning osv. Kan dock inte säga ngt om dom andra ställena


jossa5
9/9/13, 9:13 PM
#16

Men man ska inte bli arg på hela Arken Zoo, för deras butiker är franchise, dvs dom "hyr ut" sin butik till en person som väljer att starta en Arken Zoobutik. Och då är det dom som väljer sin personal, så därför kan det komma mycket okunskap hos dom. Men det kan även komma mycket kunskap.

Mina två arkenbutiker här i stan är ganska vettiga. Hamstrarna har det bra, med både hus och leksak och sandbad. Samma sak med gerbilerna.

Sen måste man även komma ihåg att dom, liksom alla andra affärer, vill tjäna pengar. Därför säljer dom ju saker som kanske inte alltid är bra, som vissa Hjul, saltstenar osv.
Men istället för att bli arg kan man ju prova prata med ägaren av butiken och tala om att saltsten inte är bra och förklara varför, så kanske denne lyssnar och tar bort. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Rebornbabyn
9/9/13, 9:13 PM
#17

Ser inga negativa saker med den reklamen. Ett sånt Hjul funkar bra!

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Fiona1234
9/9/13, 9:14 PM
#18

#13 Varför ska det ej passa LH guldhamstrar? Har själv 2 sådanna och har sett många som använder dom, inget fel på dom hjulen.

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[GeeGee]
9/9/13, 9:18 PM
#19

Nu blev jag nyfiken, till er som har sådana Hjul, klorna är väll mindre än hålen i hjulet eller? Jag menar klospetsarna är ju typ bara någon millimeter och det räcker ju med att de fastnar med klon som då drar med sig tån och sedan tassen om man har otur. Eller? Jag förstår inte =P

Klarar_Hogberg
9/9/13, 9:22 PM
#20

Asså, de beror på vad man tycker. T.ex. jag skulle inte vilja ha galler eller nät Hjul eftersom att det kan orsaka bumble foot och hamsterns fötter kan göra illa sig.

Och på lh hamstrar skulle inte jag använda dom speciellt eftersom att om hamstern springer i hjulet och stannar och vänder håll m.m. så kan deras långa päls fastna i gallren/nätet.

Jag säger inte att någon av er gör fel som har såna Hjul eller att jag tycker att Arken Zoo är dåligt. Jag säger bara mina åsikter och alla har olika åsikter var för sig. 🙂

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Annons:
Flygandebanan
9/9/13, 9:30 PM
#21

Har använt dessa Hjul sen jag vet inte hur länge sen tillbaka och dem har aldrig orsakat någon skada till mina hamstrar :)

MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.

Medarbetare på hamster.ifokus.se

Imasy
9/9/13, 9:32 PM
#22

Sedan så får man väl inte glömma bort att det är ett gäng "reklamnissar" som gjort filmen, och kanske inte har kunskap om djur, och det är väl kanske inte riktigt deras jobb heller. 

Det behöver ju nödvändigtvis inte betyda att de enskilda ägarna till de olika butikerna (franschise som någon sa) och deras Medarbetare inte vet något eller är superförtjust i all reklam som görs för kedjan.

Har dock inte sett reklamen så den kan jag inte uttala mig om. Menni vet väl att allt man ser på tv är ju inte sant ;)

Skimrande
9/9/13, 9:38 PM
#23

Arken zoo i min stad är hopplösa. Visste inte att "vintervita" var en ras (hon pekade bara på de som var ljusa) eller att dvärghamstrar ska säljas i par, med mera, med mera. De verkade helt enkelt inte veta ett skvatt av det man behöver veta. Det är skrämmande att det är de som ger "råd" till folk som köper djur.

[ErikP]1
9/9/13, 9:40 PM
#24

Förstår inte varför man just går på Arken zoo? Det finns säkert ett flertal djurbutiken i hela Sverige som säljer/har likadana. Så sluta överreagera ;)

[ErikP]1
9/9/13, 9:43 PM
#25

#23 Vintervit är inte en ras, det är en art :) Ville bara tillägga

Skimrande
9/9/13, 9:46 PM
#26

Ja, självklart art, inte ras. Det är hur som helst inte färgen som bestämmer ;)

Anna4077
9/9/13, 9:58 PM
#27

Tycker inte det är något fel på dom hjulen även om jag själv inte använder det. Tycker det är värre med gallerhjulen när hamstern får ner hela benet emellan. Mitt hjärta värker lite varje gång jag ser det. Jag gillar reklamen och tycker om att det inte bara är hund eller katt som syns. Det är ofta hamstrar hamnar i bakgrunden som något "låtsas husdjur". Jag gillar att dom visar hamstrar.

Anna och taxen Max

Annons:
cookiedough101
9/9/13, 10:10 PM
#28

Hamstrar kan fortfarande få bumblefeet (stavning?). Jag tycker att Arken Zoo är helt okej men jag tycker inte att de ska ha såna Hjul. Det är bättre med ett bra Hjul än ett dåligt. Man ska alltid tänka på hamsters bästa, så att den trivs bra. Men detta var i för sig bara en reklam. Har sett på flera av deras butiker att de inte har gallerhjul, utan ordentliga. :)

Klarar_Hogberg
9/9/13, 10:19 PM
#29

Jag menar inte att jag går ut på Arken Zoo i personligt, tycker bara det är konstigt att dom har ett sånt Hjul som kan skada hamstrar och sen säger att det är därför att dom älskar alla djur. :)

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Fiona1234
9/9/13, 10:48 PM
#30

#29 Du har nog lite fel, har inte hört någon som har fått sin hamster skadad genom detta hjul… Det är skillnad på gallerhjul med långa avstånd emellan jämfört med ett ganska skonsamt nät i bra storlek.

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Flygandebanan
9/9/13, 10:55 PM
#31

https://www.youtube.com/watch?v=ffNK2SZhSTo

Är det denna vi pratar om ?

MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.

Medarbetare på hamster.ifokus.se

Anna4077
9/9/13, 11:08 PM
#32

#31 ja :) helt rätt #30 jag har också hört att dom KAN vara farliga. Men tror det var mest menat till hamstrar som springer mycket i sitt Hjul. Det kan orsaka som, tror det var #20 som skrev, bumble foot. Men tror det har mest med det hårda underlaget att göra.

Anna och taxen Max

Jenna_Nord
9/10/13, 12:38 AM
#33

Bumble foot uppstår väl som sagt av ett för hårt underlag. Om hamstern inte har tillräckligt med strö i buren eller missbrukar sitt Hjul så illa att det är allt den gör under vaken tid. Men då spelar det knappast någon roll om hjulet är av metall, plast eller trä. Det är hårt för det. Jag gillar detta hjulet för här får hamstern ett rejält grepp med sina tassar och kasar inte runt, som den annars lätt kan göra i plast eller trähjul.

Mvh Jenna

Anna4077
9/10/13, 1:13 AM
#34

#33 då har jag förstått rätt :)

Anna och taxen Max

Annons:
Lojs
9/10/13, 3:18 AM
#35

Jag köpte en vuxen guldhamster som haft sånt Hjul, hon hade sår på undersidan av tassarna av det. Så jo, de kan absolut skada sig på ett sånt Hjul.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Denna kommentar har tagits bort.
Emmaslindh
9/10/13, 7:44 AM
#37

Vill bara flika in lite på 2 fronter, någon har halvt nämnt detta tidigare men iaf. 1. Det är inte själva företaget Arkens Zoo som gör reklamen. De säger till en reklambyrå hur de vill att själva reklamen ska se ut på ett ungefär, reklambyrån lägger fram flera manus för hur de skulle kunna lägga upp reklamen och sedan bestämmer arken zoo sig för den dom tycker är bäst. Dock står det inte i manus "hamstern springer i ett gallerhjul" utan snarare "hamstern springer i ett hjul". Detta har alltså inte med okunskap från ägarna av kedjan Arken zoo. 2. När ni klagar på Arken Zoo är det bra om man skriver VILKEN arken zoo. Jag har bara haft goda upplevelser med Arken zoo Nacka forum som anställer duktig personal och ger rätt råd till sina kunder. Dessutom är de väldigt trevliga och lyssnar även på sina kunder och utformar butiken efter vårat behov, medans Arken Zoo i Märsta gav helt fel skötselråd till min väninna när hon och hennes sambo köpte sin första dvärghamster. Slutsatsen med detta: dra inte kedjan över en kant, utan butiken. Vet folk vilken som är dålig handlar de inte där. + det går väldigt bra att kontakta ägarna av kedjan och klaga på en viss butik eller framföra sina åsikter angående t.ex. Deras reklam. Om djuren hålls under dåliga förhållanden kan även detta anmälas till Jordbruksverket. Tack för mig, ev. Flummighet och otydlighet skyller jag på morgontrötthet :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Upp till toppen
Annons: