Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 652 ggr
totte99
0

Gallerhjul.

Hejsan. Jag har ett gallerhjul till min hamster. Han värklingen älskar det. Men kan man ha gallerhjul till hamstrar??

Rebornbabyn
2

Beror på hur hjulet ser ut. Kan du länka/skicka bild på hur hjulet ser ut? :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

totte99
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett sånt här är det. Han älskar hjulet och springer där varje dag

jossa5
3

Jodå, du kan ha det, men du kan göra det säkrare för din hamster. :) Ta en bit kartong, från ett flingpaket tex, och sen klipper ut en remsa som är nästan lika bred som hjulet.
Därefter flätar du in kartongen i hjulet. Över 3 pinnar, sedan under 3 pinnar, och gör så runt hela hjulet. Fäst med lite tjep. Då kan hamstern inte trilla ner och skada tassar ifall den missar en pinne.

Jag gjorde så med min dvärghamster, och det funkade alldeles utmärkt. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Klarar_Hogberg
0

Asså, egentligen ska du verkligen inte ha det hjulet till en hamster eftersom att det kan orsaka bumble foot vilket är en ganska allvarlig sjukdom hos hamstrar, men om du gör som 3 säger så ska det nog gå bra. :)

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

jossa5
0

#4 Åh, tack för upplysningen! Hade ingen aning om att det fanns något sådant. Googlade på det, och såg inte alltför trevligt ut. :/

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

panini
0

#4 Sökte på det och det såg ju inte så vackert ut kan jag säga!

Vad beror detta på, och varför får de det?

totte99
0

jag ska sätta på kartong =)

lydia.L
0

Är inte det hjulet lite litet för en guldhamster? :)

Lydia & Tindra Glad

totte99
0

mitt Hjul är stort

Klarar_Hogberg
0

BumbleFoot orsakas av att fötterna slår i eller hamnar emellan gallrena så att säga och då kan deras fötter bli riktig sorgliga.

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

panini
0

#10 jaha, då har man lärt sig mått nytt ;)