Hyllplan i samla låda?!
Hejsan! Min lilla dvärghamster bor just nu i gallerbur men brukar få komma ut och leka i Ikeas största samla låda och stortrivs, vilket gör att jag funderar på att ha denna som Bur! Till saken hör att jag märkt att hon verkligen gillar att springa upp och ner i rören som är fästa i hyllplanen på gallerburen, ni vet, såna där hyllplan i plast med plaströr! Så vill gärna på något sätt sätta i dessa i samla lådan men kommer inte på hur i helsike jag ska kunna få fast dessa där! Jätte tacksam för tips på hur jag skulle kunna göra?! :)
Jag ska antingen bygga ett hyllan av typ trä, den kommer stå på botten. Eller om jag hittar en lagom stor trälåda och såga bort ena fronten och ställa upp och ner. Alice vill oxå ha nåt att stå på och klättra upp till. Nu har vi stora skokartoner men de blir sunkiga så fort.
Om man är försiktig går det att borra hål i samlan och fästa hyllor så också. Har dock inte provat själv, men sett bild på det.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

En liten pall, eller en liten plastlåda som man gör till typ en pall går bra. :)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jag skulle inte våga borra hål, med tanke på gnagrisken då. Man kan ju använda rören ändå fast du inte använder just det hyllplanet från buren.
Jag har byggt rörsystem under spånet :D
MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.
Medarbetare på hamster.ifokus.se
#4 Det är ju ingen fara om du borrar hål för att sedan fästa hyllan med skruvar. Hålen kommer ju sitta bakom hyllplanet, så att ingen hamster kommer åt. Dvs, om man gör en trähylla.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Ja, har själv funderat på just nån trävariant, men funderat på hur jag ska få rören att fästa i dom, och så tycker jag att just dessa plastplan är så smidiga å lätta att rengöra! men jag skulle ju kunna ha rören nedgrävda i spånet med så klart :) vad får man använda för trä till bygget?? Som inte är farligt om snuff tuggar på?