Vill ha en till!!
Hej min hamster är 9 månader och jag vill så görna ha en till för det känns som om den är helt ensam därför vill jag ha en Hamster tilll (HONA) om ni säljer er söta Hon Hamster tar jag gärna emot den, bara om ni bor i malmö !! :) eller om ni känner nån som säljer den billigt:) tack så mycket😘
Guldhamstrar ska ej bo ihop.
Checka in @gnagarboden på instagram 
Är det en guldhamster du har nu och hade du tänkt skaffat en kompis till den? Tänk på att en guldhamster ska leva ensam i sin Bur och även om det är snällt av dig att vilja ge henne en kompis så är det nog bäst att hon förblir ensam.
Ja jag visste också att dom inte kan vaa ihop men kan dom inte vara med varandra i rummet fria? Ja det är en guldhamster
Guldhamstrar är solitära djur, de ska inte bo, eller vara med varandra (undantag vid parning & ungar). Guldhamstrar ska kort och gott inte vara två och två, eftersom de kan döda eller skada allvarligt om de träffas! ;)
Hälsningar från oss 
#3 Näe, man kan inte ha dom tillsammans på golvet fritt heller. Dom kommer antagligen slåss, och det är inge bra. Om du tycker att din hamster är ensam så är det bättre att du umgås med den och gosar och så. Mycket bättre än att försöka ha två guldisar som kompisar.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
appsolut inte. Och du måste nästan alltid tvätta händerna efter du hållt i en annan hane och ska hålla i den andra.
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎