Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 795 ggr
Tildelou
0

Hamsterhjul?

Alice är inte fem månader som jag hört att dom ska vara för att inte skada ryggen i Hjul. Men hon är otroligt aktiv och hur mycket hon än får springa lös i ett stort rum, så vill hon ha mer och mer! Men vid halv 11-11 då går vi och lägger oss på vardagar eller jag då. Alice fortsätter studsa i buren och vill ut mer. Om man köper ett stort Hjul och kanske har ibland iaf är det väldigt farligt? Känner att vi kan net aktivera henne så mycket som hon vill. Hon är född 16 juni. Och kommer hon lugna sig nån gång tror ni? ;)

Anna4077
0

Visst lugnar hon sig säkert. Hon är ju ung nu. Det du kan göra är väl att kanske låta henne ha Hjul korta stunder fram tills hon är åtminstone 4-4,5 vecka. Bäst är ju att låta henne springa fritt men i korta stunder borde det väl gå bra tycker jag.

Anna och taxen Max

SandraKtm
0

Min hamster är exakt likadan, hon sitter aldrig still och vill springa hela tiden. Jag tror att det bästa är att ha ett par aktiverings leksaker i buren, som gungbrädor/rör/stort Hjul samtidigt som hon får springa fritt en stund utanför buren varje kväll. Att låta henne springa i hjulet några gånger per dag kommer hon med största sannolikhet inte skadas av. Men var noga med att ta ut hjulet ibland så hon inte blir beroende.

Sandra och hamstern Memkis:)

Anna4077
0

Jag tänkte mer 1 max 2 timmar om dagen med Hjul.

Anna och taxen Max

Tildelou
0

#1 hon är ju 10 veckor. Eller menade du 4 månader? Hon har massvis med leksaker i buren, och vi byter ut dem ofta. Dock bryr hon sig inte om leksakerna utan står och hoppar på lådor o h hus emot kanten för att komma ut. Även när hon springer fritt i ett stort rum så vill hon ut!

SandraKtm
0

ÅH min hamster är exakt likadan!! Exakt! Även fast hon får komma ut så är hon så, undrar verkligen vad det beror på, min är 8 veckor gammal.

Sandra och hamstern Memkis:)

Linda3046
0

Ang. det här med att man inte ska ha Hjul till hamstrar under 5 månader så startade jag en tråd för ett tag sen och fick aldrig något konkret svar/bevis på att det skulle vara skadligt :/

http://hamster.relationer.ifokus.se/discussions/4f39499b88f472366000f88a-ang-hjul-vid-ung-alder

Anna4077
0

#4 ja jag menade månader :p snurrig man kan vara ibland :p

Anna och taxen Max