Vart ska hamstern få springa fritt?
Hamstern jag köpte förra veckan är väldigt aktiv och nyfiken och jag undrar vart hon ska få springa fritt? Har haft henne i badkaret med filtar men där verkade det som hon ville ut ganska snabbt. Kan hon springa fritt på mitt golv om jag stänger dörren och tar bort sladdar? Vart får era hamstrar springa fritt?
Sandra och hamstern Memkis:)
Jag låter henne springa fritt på mitt golv, jag stänger då av min strömledare för säkerhets skull och tar upp alla lösa sladdar på sängen. sen får man få såklart ha uppsyn osv, men jag tycker det är jättebra. hon tycker speciellt om att gräva i kläderna i garderoben, och klättra i gardinerna (akta så de inte ramlar) och ja… springa omkring.
ett tips är att kolla runt i ditt rum efter hål, jag har ett hål mellan väggen/garderoben som ruby rymt till ett par gånger. men jag spikade fast en planka där så nu går det inte att hon kommer in!
lycka till :)
och förresten, till min dvärg gjorde jag egna hagar av typ filmer och cdskivor för jag hade inte råd med en hage (hon var för liten och vild för att ha fri). :) se bara till att det står stadigt, guldhamstrar är starkare än vad man kan tro.
Du kan ju annars köpa sådana här http://cdn1.cdnme.se/cdn/9-1/491959/images/2008/lekhage_21537911.jpg "stängsel" och göra en liten hage till din hamster, med leksaker, Hjul, hus och annat kul 🙂 Så ska jag göra!
Tack så jätte mycket för svaren! Tror jag ska bygga en egen hage i rummet :)
Sandra och hamstern Memkis:)
Glöm inte att hamstersäkra rummet om du släpper henne fritt :) jag använder boll ibland men bäst är ju så fritt som möjligt.
Anna och taxen Max
Om du inte har råd att köpa en hage, kan du bygga en egen utav böcker : )
MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.
Medarbetare på hamster.ifokus.se