Jag och Cookie "klickar" inte!
Hej! Sedan den lördagen den 4 maj 2013 har jag haft min dvärghamster Cookie, det vill säga, jag har haft honom ganska länge nu! Han har en bra stor Bur, det är en ikea samla låda (största måttet) med massvis med leksaker och han får även komma ut och springa ofta! Men jag har ett problem som jag inte vet hur jag kan "lösa" vi "klickar" inte. Vi passar liksom inte, han är så olik mig och han sover för det mesta på dagen! Dessutom HATAR han när man tar upp honom, han försöker springa ifrån och undvika handen. Det känns plötsligt inte alls lika kul att ha en hamster! Vad ska jag göra? Gör jag något fel eller är vi helt enkelt olika? :(
Vet att detta kanske inte klassas som ett "problem" men det är verkligen inte samma sak att ha en hamster som inte vill komma upp en stund, som inte är intresserad av människor och hellre sitter i buren :/
Du kanske måste liksom börja om, ta det lugnt och lägg godisar i handen så att han måste kliva på handen. Sen så lägger du godisarna längre och längre in på handen så att han/hon till slut sitter i din hand.
Och sen då kan du sakta börja pröva plocka upp han/hon.
ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ
#2 har testat ett ganska långt tag nu, tyvärr så funkar det inte! Det känns så tråkigt att vi inte går ihop :(
#2 tack för tipset
Min vägrade under 1 år att komma upp i min hand. Hon var som en liten kamakazi pilot som slängde sig ut och vägrade vara med mig. När jag började sitta med henne så hon kunde klättra på mig, då accepterade hon mig och min hand ;)
#5 det får jag testa! Tack:)