Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 830 ggr
Unicornpopcorn
0

Dvärghamster 4st?

Hej!

har en fråga, vet att dvärghamstrar ska bo 2 och 2, men tänkte kolla, skulle det vara möjligt om dem bor typ 4 st i ett stort akvarium? 

eller skulle de bråka då? 

dåligt förklarat men hoppas ni förstår, tacksam för svar!

Dvärgis1234
0

När jag köpte min dvärghamster hona så sa de på zoot att dom skall leva själva jag ville ha en till hamster men jag fick inte lov att kpa från zoot då de sa att dom kommer börja bråka min hamster är nu 2 månader gammal vet ej om min lilla sötnöt kanske känner sig ensam 😮🤔

Men om akvariet är stort nog borde det kanske funka men jag skulle nog ha tagit 2 o 2 isf 🤔

Unicornpopcorn
0

jo det är lag på att dvärghamstrar ska bo två och två, men djurbutiker brukar tyvärr inte var kunniga i det där och säger det mesta för att tjäna pengar!

[josefine&djur]
1

Det är guldhamstrar som ska bo en och en.. ❤️

#2 Dvärghamstrar ska helst bo tillsammans! Vet dock inte om det går med fyra. :)

[Wilbur]
1

Det bor tre pågar i mitt terrarium, två är visserligen bara ungar men det verkar fungera än så länge. Min är zoohamster + dennes avkommor. Roborovskis ska ju tycka om att bo i flock mer än vv och campbells. Men om jag förstod det hela rätt så ska campbells vara lite "fredligare" än vv och därför vara lite lättare att sätta ihop upp till 4st.

Wellcraft
0

Har en kompis som har fyra vintervita i den största samlan kopplat till den näst största.

Akvariumet måste vara riktigt stort om de ska samsas fler än två, mitt akvarium är 44x77 (tror jag, något runt det) och det är precis så killarna inte bråkar (många gömställen osv).

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Unicornpopcorn
0

jag har ett akvarium på 100x55x65 då borde det fungera va?

Sara1214
0

Det är därför man säger MINST två och två. Flera kan du ha men då måste du som sagt ha ett större akvarium. Nästan överdrivet stort. Mycket aktivering för alla fyra!;P

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

[Wilbur]
0

Vet inte vilka mått som gäller per antal, men huvudsaken är att de kan gå undan och ha tillgång till ett eget hus per hamster. De ska inte tvingas vara tillsammans konstant. Mitt terrarium är 100x50x50cm och det tycker jag fungerar bra :)

Dvärgis1234
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då har jag en fråga till kan man sätta ihop 2 dvärghamstrar om man har en Hona på 2 månader o köpa en till liten sötis?

Har en vinter vit i ganska stor Bur!

Frosstis
0

Vad för dvärghamster menar du? Det finns fyra arter. (dessutom har du sättit gruppen på guldhamster).

Vintervita vet jag inte så mycket om, men Ingunn skrev att de funkar bäst 2 och 2.

Campbells kan leva 4 ja, inga problem så länge man har en stor Bur :)

Kineser skulle nog inte funka..

Roborovskis funkar 4 om man har det stort :)

[Emmabengtsson]
0

Min skola har en flock på 4 honor!