Vilka grönsaker gillar era hamstrar?
Nog för att alla hamstrar är olika, men grönsaker kan ha varit det som skilt mina hamstrar åsiktsmässigt ifrån varandra.
Muffin tyckte typ bara om gurka, sallad och morot. Men det var även det jag gav henne, för jag vasr inte så påläst då, så ja. Hon fick väl inte riktigt vidga sina vyer i grönsaksväg.
Gnoffe minns jag inte riktigt, och Rut tyckte om nästan alla grönsaker. Ja, tomat, ruccola, dill, haha ja allt!
Ruby, som jag har nu är nog mest kräsen av alla små liv jag haft. Hon är inte alls förtjust i morot, och hon är så tråkig att favoriten är gurka ;) men vattenmelon, sallad, spenat är också okej :) när hon var unge äääälskade hon verkligen spenat, men hon kanske tröttnade eller något ;) nu väntar i alla fall vattenmelon och myyycket sallad på Ruby i hennes Bur (som jag gjort ändringar i, faktiskt. Tog bort sandbadet och ersatte med en skål, la in en jelly beanburk m.m). :) Er tur att berätta!
Min hamsters favo grönsaker är: Gurka, sallad, babyspenat och tomat.
Han tycker morot är "sådär" men äter det lite iaf.
Han är inte så kräsen.
Tom gillar äpple mycket, men han får det bara nån gång eftersom det är mycket fruktsocker i det.
Min dvärghamster Cookie tycker om…
- Spenat
- Gurka
- Blåbär
- Ärtor
- Kikärtor
- Nudlar
- Torkade morötter
- Knäckebröd
- Osaltad riskaka
Dock är ju inte allt detta grönsaker, men tog med det ändå! 🙂
Mina älskar broccoli, blomkål, all sorters sallad, ärtor, hericoverts. Sen finns det en massa andra grönsaker de älskar men det här är topplistan ;)