Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1288 ggr
Jenna_Nord
0

Samlalåda till bur

Vilken är den minsta samla lådan från Ikea som skulle fungera som Bur? Jag skulle behöva köpa något billigt som jag kan ha hemma hos min mamma när jag hälsar på. Jag brukar vara där ibland från 2-5 dagar, och tycker det skulle vara mycket lättare om jag kunde ta med henne istället för att fixa passning. Måste man ha den allra största samla när det bara är tillfälligt i några dagar? Kan bli någon gång var eller varannan månad. Och hon får ju givetvis komma ut ur den en stund på dagen. Vilken är den minsta/billigaste jag kan ha?

Mvh Jenna

jossa5
0

Jag har haft den på 22 l när jag varit hemma och hälsar på över helgen.  Dock har jag insett att den är i minsta laget för en hamster (dvärghamster har jag). Men den som är på 45 liter borde fungera fint för några dagar bara. Särskilt som hamstern får komma ut.

Den samlan kostar 45 kr, så den är inte jättedyr.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

BlackandBlue
0

det är inte bra för hamstern att hålla på och byta burar hela tiden. du skulle inte kunna ta med den som den har ?

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Ellenwik
0

#3 Jag skulle inte säga att det inte är bra. Jag har flyttat mina hamstrar, nu under sommaren till olika burar, flera gånger i månaden. De tycker de bara är roligt med att få utforska den nya buren. 😉

Men förslag till TS, din mamma kanske har en överbliven plastlåda? Bra som Bur och gratis! :)

BlommaHälsningar från oss Blomma

Jenna_Nord
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för svaren! :) #1 #3: Mamma hade en samla på 45 liter hemma så jag tog den! Köpte lite nät på vägen hem för 30:-. Så det blev billigt när jag fick lådan gratis :) men funderar på att kanske köpa den lådan som är lite större, den ska ha samma lock men lite högre. Just nu når hon nästan upp till taket och får se om de funkar :) #2: Den buren jag har är tre stycken som sitter ihop. Så det blir en himla massa att fixa, plus att den är stor att ta med fram och tillbaka. Främst det jag ville undvika. Aldrig varit med om någon hamster som inte tyckt om att byta lite miljö. Tror nog bara att det är bra att hon får lite växling och inte har samma Bur hela tiden :) Såhär blev det! Kommer nog fixa och ändra lite allt eftersom. Och plocka lite nya grenar till henne ikväll :)

Mvh Jenna