Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 763 ggr
HamsterPowerX
0

Äter inte mycket.

Hej, min hamster har blivit lite slö, han vaknar senare och han äter och dricker inte lika mycket som han gjorde förut…

Är han sjuk?

Scorpio97
0

Hur gammal är han?

//Jessie

HamsterPowerX
0

Han är 12 veckor

Scorpio97
0

Dom brukar bli lite lugnare när dom blir lite äldre, men det låter konstigt om han dricker och äter mindre.

Har du gett mycket gurka eller så senaste dagarna, för då behöver dom dricka mindre? Hur vet du att han ätit mindre, hamstrar är trots allt rätt duktiga på att gömma undan mat…

Har du möjlighet att väga honom?

//Jessie

HamsterPowerX
0

Jag gav han lite gurka och morot igår.

Sen fick han gurka idag men har inte ätit något.

Han åt lite frön nyss men inget mer. :(

Han sover mer också. Väga han kan jag tyvärr inte göra nu för vågen är i förrådet och jag vill inte väcka de som sover nu.

ebbamedruby
0

blanda i feta frön i hans vanliga mat och ge mycket grönsaker, om du märker att han går ner mycket kan du ge annan fet mat t.ex Barnmat. om han inte dricker kan du ge honom salladsblad, vattenmelon eller gurka och se till att han äter det. hoppas det blir bättre!

(om det tar för lång tid att han inte dricker eller äter knappt alls, så ta honom till veterinär).

kram!

sarataha10
0

Min hamster ÄLSKAR gurka men han dricker inte lika mycket som innan heller:( jag ger han gurka nån gång om veckan

HamsterPowerX
0

Han börjar äta mer nu :) Han har fått gurka, morot och lite äpple. Han äter mer normalare nu ialla fall

Scorpio97
0

Får dom mycket gurka och sallad så behöver dom inte dricka lika mycket, så det är absolut inte farligt om dom dricker mindre dom dagarna. 

Det är bra att väga hamstern då och då, det är mycket lättare då att se om den mår dåligt (då går dom oftast ner väldigt snabbt). Men hamstrar kan precis som oss har dåliga dagar, och kanske inte ha matlust när det är väldigt varmt ute.

//Jessie

[RedHood]
0

Jag ger min guldis gurka varje dag för jag ser henne aldrig dricka och ser ingen skillnad på vattenflaskan så gör det för säkerhetsskull 🙂

HamsterPowerX
0

Jag hör ibland hur han dricker så det är nog ingen fara. Det åskade mycket då. Kan de ha något med de att göra?