Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 401 ggr
Happy_Cucumber
0

Några frågor.

Hej! Jag har några frågor för jag ska skaffa hamster om en vecka. 1. Hör köpt en salt sten men läst någonstans att det inte är bra är det så? 2. Är det mycket bättra att köpa hamster hos en uppfödare än hos en djuraffär? 3. Sista frågan hur ofta ska man städa buren?

Michaela98
0

1. Dom ska inte ha saltsten! 2.ja det är bättre att köpa hamster hoss uppfödare än i djuraffär då man vet att hoss uppfödare har hamstern haft det bättre tycker jag :p 3. Jag städar min hamsters Bur 1 gång i veckan!

ebbamedruby
0

1. saltsten är inte bra alls. den kan du slänga då saltet förstör njurarna och den får i sig den lilla lilla mängden salt den behöver genom fodret :)

2. ja, det verkar som att alla tycker det. jag har köpt alla mina i djuraffär, men ska i framtiden köpa hos uppfödare. då finns det heller ingen risk för papovaspridning. och om du ska avla så bör du ej göra det på affärsdjur.

3. en gång i veckan brukar jag städa buren med diskmedel, byta spån osv. men jag brukar plocka bort lite bajs från hörnen och byta Sand när det behövs!

ett tips till dig är att om du inte redan köpt det, köpa ett sandbad. de flesta hamstrar älskar det och det gör deras päls mjuk och len. och köp inte "hamsternäste", det kan hamstern fastna i eller kvävas av, ge hellre toapapper att boa med. och ge mycket grönsaker :) lycka till och visa gärna bilder på din hamster när du fått den.

Happy_Cucumber
0

Tack för svaren! Ska slänga saltstenen nu.

ebbamedruby
0

bra gjort :)