Hamsterboll?
Ja, berätta eran erfarenhet om såna där hamsterbollar som hamstern springer i. Har era gillat dem? I vilka tillfällen har ni använt dem? Låter det inte mycket när de rullar på golvet? Vi har träparkett. Ja, berätta allt! Jag är lite orolig över att ha Alice lös liksom, och hagen klättrar hon ur. Men springa behöver hon ju :)
Jag har 2 som får panik av den, 1 som gillar den och den sista har faktiskt aldrig fått prova. Så det är inviduellt för varje hamster. :) Vissa gillar den, andra inte. Och jo det kan väl låta en del, speciellt när dom får för sig att rulla in i möbler och bordsben :) Men som sagt, det är så olika om dom gillar det eller inte så du får väl prova och se :)
Har två som älskar sina bollar över allt annat ;). Det kan låta en del och man behöver hålla koll på dem. Har haft en som lärde sig öppna bollen ;).
Kan man testa nu, eller finns det nån rekommendation på ålder? Funderar på köpa en. Jag vill minnas att de oxå ska vara mins 18 cm i diameter?
Jag hade en guldhamster som var tokig i den! Vi lät honom springa i den ca 15 min två ggr i veckan. Ja det värsta är ju att det låter lite men då kan man inte tappa bort hamstern ;) Min andra HATAR bollen hon fattar inte vad man ska göra så hon sitter bara där.
Arken zoo har lite större för 119:-
Lydia & Tindra 
Jag tycker boll är jättesmart tills den öppnades och hamstern kom ut.. Som tur är så sa våran hund ifrån! Så håll koll bara. =)
Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com
#5 Samma med boll :).
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Attans…. Då får jag komma på en bättre lösning för Alice med spring i benen ;)