Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 619 ggr
Tildelou
0

Nu fick Alice nytt hem igen :)

Eftersom hon bara gnager på gallertaket i den fina big Alex buren, så köpte vi en samla låda. Och ja, nu undrar jag ju varför vi inte köpte detta direkt! Så himla bra och smidigt med så stor låda, hjulen är ju toppen oxå :) vi är inte färdiga med locket än, så hon har bara fått vara där igår kväll när vi var med henne. Och så mycket smidigare för oss att lära känna henne, lyfta henne osv. Nu kan hon inte sticka ut så fort vi öppnar buren :) bara plus till samla lådan! Ska bygga en liten hylla där hon kan ha matskålar, för hon är en hejare på gräva, o h det blir ju spån i maten då. Men då sitter vi med en big Alex Bur då, samt snart två överdelar till den då vi får hem den nya snart…. ;)

jossa5
0

Blev lite rädd först att ni omplacerat henne! Men det låter ju jättebra med en ny Bur! Samlan är verkligen smidig på sitt sätt, även om den kan vara stor och klumpig ibland känner jag!

Hoppas det går bra med boendet nu! :D

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Tildelou
1

Ha ha, oj det var ju inte meningen att det skulle låta som att hon flyttat från oss ;) vi har nu fixat skruvar till nätet till locket. Hoppas det blir färdigt idag.

Patriszija
0

Jag satte ihop min duna-liknande Bur med samlalådan med hjälp av två nya avloppsrör som jag köpte på byggmax för max 40kr. Satte fast ett rör i varsin Bur så att man kan koppla loss burarna vid städning osv. Bara ett tips :)!

Anna4077
0

Haha jag trodde också ni omplacerat henne :) Har också min duna Bur kopplad till en samla. Funkar jätte bra för oss.

Anna och taxen Max

Tildelou
0

Ok jag funderade på det när vi hade den lilla buren. Men tycker samlande är så stor så det bara blir bökigt. Tar plats oxå. Men vi får se för vi har ju buren kvar än.

Anna4077
0

#5 precis det är fruktansvärt bökigt även om det är ett måste enligt min hamster :)

Anna och taxen Max