Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningroborovski
Läst 1153 ggr
[claudii17]
0

görhåll på buren

Hej min lille kille är 8 veckor ungefär och när jag köpte honom så köpte jag honom med en "begagnade" Bur som uppfödaren hade redan använt i nån månad med en vuxen hamster den vuxna hamster hade gjort ett håll vid vattenflaskan och nu Mango fortsätter att göra hållet större o jag vet inte vad ska jag göra för att stoppa honom!! Ska försöka lägga ut en bild på hållet så att ni kan se hur stor den e nu :/

BlackandBlue
0

precis det har hänt mig o jag snidade till en träbit av plywood o sen fäste vi den med superlim! funkar super ^^

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

jossa5
0

Det är antingen att göra som #1 skrev, eller skaffa en ny Bur som inte har något hål där han kan gnag sönder.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

BlackandBlue
0

en ny Bur skulle i sådana fall inte vara en duna då min ena hamster mitt på långsidan började gnaga upp ett hål mellan överdelen o underdelen!

// Claudia Bertheau

[claudii17]
0

Tack för svaren #1 har du nån bild så jag kan se hur det blev? ☺️ nu går det inte att ladda upp nån bild på hur stor hållet har blivit men det har blivit ganska stort nu  :/

BlackandBlue
0

#4 kan fixa några om du kan vänta några min ^^

// Claudia Bertheau

BlackandBlue
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Utifrån!

// Claudia Bertheau

BlackandBlue
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inifrån!

// Claudia Bertheau

[claudii17]
0

Oj vilket håll haha min gjorde exakt på samma plats fast hann inte göra så stort :P men tack för tipset nu för tillfället så la jag hård kartong tills jag fixa träbiten :D

BlackandBlue
1

okej. vi limade med superlim med för att det ska ta så måste man bara sandpappra lite grann på plasten för det är så blankt o då tar inte limmet^^

// Claudia Bertheau