Ot: Kaos
Ja, vad kommer man hem till? Jag kliver in i mitt rum efter att ha varit på en liten semester och vad ser jag då? Jo, gerbilerna hade rymt på något sätt, bitit sönder allt i mitt rum som går att bita på, golvet och sängen var nerkissat och nerbajsat, alla kablarna, så som laddare och kameraöverförningssladdar och USB-stickor var tuggade på och trasiga. Mina kuddar, lakan, och säng var tuggade på, mina högtalare(värde 2000) var tuggade på. Mina gardiner var trasiga och låg över hela golvet, min fårull var tuggad på. Massa viktiga papper var tuggade på…Ja listan kan bli lång. Vad ska man säga? Det blev ju inte direkt billigt för mig…
Nejmen ojdå..😮
Hehe, ojdå :o!
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Hahah, ja jag belv rätt förvånad! 🤪
Hur lång tid tog det för dom att orsaka allt detta då? xp
#4 Jadu, jag har ingen aning, var borta i 4 dagar och grannen skulle ta hand om dem hehe….Men ja, de 2 sista dagarna var hon inte inne i det rummet, så 2 dagar troligen :PP
#6 Hehe ja det kan man säga ^^
#5 Jadu det gick snabbt xD Hoppas allting löser sig❤️
#8 Hahah, aa. :P Tackar! ❤️
Allt, sladdar m.m, ska skickas in på lagning förutom sakerna som var helt sönderslamsade, haha!
Haha det var ju kul, för gerbilerna alltså 😃

Gerbilernas sätt att säga: "Du ska inte tro att du kan åka på semester utan oss för då j*vlar ska du få se vad vi kan!" :P Haha! Eller kanske bara deras sätt att säga: "Välkommen hem"!? ;P Haha!
// Nathalie
Men är det bara jag som reagerar på att grannen inte var in och kollade till djuren på två dagar? Dom ska ju ha daglig tillsyn, och nytt vatten och mat.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#11 Hahaha jo visst. 🤪
#12 Det var något jag reagerade på jag med. Så hon tar inte hand om mina gerbiler något mer, och varför hon inte var inne var för att hon såg kaoset, hon ville inte gå in i rummet så gerbilerna kunde smita ut ur rummet och kanske bli tagna av katten, hon kan inte fånga gerbilerna, de är för snabba.
Jaadu, det ger utrycket "när katten är borta dansar råttorna på bordet" en helt ny innebörd.. eller så är det just det talesättet beskriver!
Visst är det småkul när man tänker på det, att de verkligen levt rövare under tiden du varit borta.. men med tanke på allt de förstört tycker jag mest det låter hemskt och Onödigt! GAH! Dom borde få betala allt ur egen ficka de små rackarna!! 😮
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#14 Jadu, vad de ställt till alltså, men de hade antagligen kul! 🤪 Jomenvisst, detta är en summa jag gärna sluppit betala, haha! 😊
#13 Aa, I see.. Ja, var väl på gott och ont hon inte var in då. :)
Men säger som #14, lite rolig historia så, fast lite less du måste blivit när du kom hem och hittade allt söndertuggat! :P
Mvh,
#16 Jomenvisst, självklart hade gerbilerna behövt nytt vatten och mat, men när jag kom hem var båda vattenplaskorna fulla, de hade druckit ur hundvattenskålen som stod kvar inne i mitt rum! 🤪 Så gott om vatten fanns det, men ja, hade hon gått in då hade hon ju kunnat stoppa det innan det gick för långt. 😛
Hahah jo, de måste haft riktigt kul, förstöra alla mattes saker ;) Men nu är de nöjda och glada att vara tillbaka i sin Bur igen, eller i alla fall jag, de hade nog hellre haft hela mitt rum att bo i. 😃
what to say….. galenpannor att härja runt sådär!! 🤓
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#18 Nu fick jag höra av grannen att hon hade gått in och bytit vatten kvällen innan jag kom hem. De hade alltså hållit på natten till fredag och fredag innan jag kom hem. Då jag bytte vatten och gav mat.. hahah ja de är ju effektiva! 🤪
Oj, fart i dom små! Hahaha, små rackare där! 😂
Mvh,
#20 Ja det kan man säga, de är riktigt snabba haha! :)
#22 Hahahah! Jag vill aldrig se det där igen haha! Önskar nu i efterhand att jag hade tagit en bild, haha! 🤪