Fungerar Duna Maxi för en guldhamster?
Familjen ska köpa en guldhamster! Vi har hittat en fin seriös uppfödare och det ser ut som om vi kommer att kunna bli hamsterägare i september. Nu vill vi förbereda och göra oss redo inför hamsterns ankomst. Framför allt ska hamster vara våran dotters, hon är sju år men självklart kommer jag vara den som har ansvaret och jag längtar lika mycket som henne. Jag vill göra allt så bra som möjligt för hamstern, bland annat vill vi skaffa en riktigt bra hamsterbur med plats för olika saker som hamstern kan aktivera sig med.
Jag har verkligen läst på som en galning om olika burar, inredning och skötsel och vi har kommit fram till att en Duna-bur passar våra behov bäst. Men en sak jag inte kan bli klok över är om Duna Maxi 99cm x51,5 cm x 37 cm ( finns exempelvis att köpa här. http://www.gnagarboden.se/duna-maxi-p-604-c-197.aspx) går att köpa till en guldhamster. Jag tycker att jag får olika besked överallt och jag vill inte köpa en Bur som vi sedan inte kan använda. Jag måste erkänna att jag inte riktigt litar på zoo-butiker så det är därför jag frågar er istället.
Vad anser ni, blir det en bra Bur för en guldis?
/T
Duna maxi är en jätte bra guldhamster Bur! Den är stor men väldigt lätt att städa, och går att inreda på massor av roliga sätt med mycket aktivering för hamstern. Sen finns det mindre alternativ såsom multy dunan som är lite mindre och sen finns även den minsta dunan som heter duna mini, men enligt mig är mini dunan för liten för en guldhamster, så satsa maxi dunan!
Lycka till med hamster köpet nu! :)
//Anx
Håller verkligen med #1 det är en riktig lyx-bur ;)