Akut! Hjälp!
Jag köpte min hamster från blocket! Jah tror inte han är en bra ägare.. Han har inte sagt vilken ras min hamster är, kan någon lisa ut vilken ras det är?:) Det skulle betyda mycket! Och mitt andra problem är att min hanster sover jättesent! Han biter sönder buren också han vill ut men han måste bli van med att vara i buren, hans förra ägare vet inte om det är en hona eller hane men jag "TROR" det är hane❤ så snälla vilken ras är det? Ni kan se min bild i instagram: sarataha11 eller Facebook: Sara Taha HJÄÄLP
först, köp inte en hamster på blocket om det inte är en unge. köp hellre från uppfödare eller djuraffär.
och det fanns inga bra bilder, kan du ta en helkroppsbild på henne/honom? annars ser man könet väldigt tydligt och jag tycker det ser ut som en hona.
Ja, det är ju en guldhamster som du har köpt. Kollade på din instagram och där var det ingen bra bild på könet, så jag kan inte hjälpa dig med det.
Tror att färgen är Nf (normalfärgad) bandad, då den har ett vitt band på ryggen. Men jag är inte helt säker, för guldhamstrar är inte min starka sida.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
En liten fråga: du säger att han inte verkar snäll för att han inte vet något om hamstern. Tydligen vet inte du heller något om hamstrar om du inte kan se vad det är för typ och kön! Då är ju inte du bättre än honom…
#3 va inte det där lite elakt?
Anna och taxen Max
Hur kan du ens rekomendera någon att köpa hamster från djuraffär? Herregud.
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#6 bättre det än från blocket i alla fall, tycker jag. jag har köpt från djuraffär alla mina hamstrar :)
#7 Tyvärr så är det ju inte det! Hamstrar från djuraffärer kommer oftaste från grossister. Grossister massavlar, och man vet aldrig vad man får hem. Och sen har hamstrarna oftaste det inget bra alls hos grossister…Så att köpa från djuraffärer är inget att rekommendera, alls. :)
Tycker inte det är fel att köpa på blocket. Då ger man en oönskad hamster ett hem. Ts, jag rekommenderar dig att läsa på vad en hamster behöver. Finns massor av bra artiklar här på hamster iFokus. Att finnas hamster sover sent beror på att hamstrar är nattdjur. Alltså dom är mest aktiva på nätterna. Ju mer du hanterar hamster ju mer kommer den vara vaken i perioder på dagarna. Om han biter i buren, vad har du för Bur förresten? Galler eller duna? Iallafall kan det bero på att han har tråkigt. Kartonger, ägg kartonger, pinnar, leksaker i trä är något som kan aktivera hamstern. Sedan behöver en hamster rastas. Hur länge har du haft hamstern? Läs, läs, läs och läs ännu mer. Det är mycket mer till att ta hand om en hamster än att byta vatten och fylla på mat men det vet du nog :)
Anna och taxen Max
Nej jag anser att jag var rak och ärlig? Det måste kunnas ta. Jag ser ingen skillnad mellan den som sålde och den som köpte- de vet lika lite båda två
Jag köpte den igår från Augustenborg här i malmö men jag vet mer om den 8 månader, pojke
Men du skrev innan att du inte visste vad det var för kön, därför mitt svar
Håller med helt.
Dessutom kan ju uppfödare sälja på blocket? Eller någon kanske varit alergisk som inte klarar att ha kvar sin hamster. Varför skulle det vara fel att köpa ifrån dom?
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se