livrädd hamster?!
igår la sig min hamster i ett hörn bakom sitt Hjul som han brukar göra och jag vet inte riktigt om han sover elr om han är rädd han ligger liksom bara där efter han har sprungit i sitt Hjul och iallafall låg han där och då råkade jag komma åt hjulet och då fick han panik och började hoppa och gräva mot hörnet han hade vart i och jag blev jätte rädd att nåt hade hänt med honom för senare så hoppade han mot väggen liksom typ attackerade buren och när jag la in handen i buren så blev han super rädd och sprang iväg till sitt Hjul och nu är jag jätte rädd att det är nåt fel med honom har detta nån gång hänt med era hamstrar? tacksam om nån svarar (han beter sig som vanligt tror jag nu men jag är ändå super orolig)
Det kan vara så att han sov och du råkade väcka honom när att sånt blev rädd. Dom är bytes djur och måste vara på sin vakt i det vilda. Är liksom en instinkt. Att han sover öppet i ett hörn är inget att oroa sig alls för. Jag tror snarare det är ett bra tecken på att han känner sig trygg. Och kanske är lite varm bara :) dom lägger sig lite överallt för att sova, svalka av sig, filosofera och kanske äta lite fika :)
Anna och taxen Max
som anna säger han blev nog rädd för att du bväckte honom när han sov! har hänt mig, jag trodde hon blivit klämd men hon sov bara mellan huset och gallret. :) aa