Vad är min hamster för ras och färg?
Hej! Som rubriken lyder undrar jag vad min guldhamstertjej är för "ras" och färg. Jag vet inte så mycket om henne då jag köpte henne på en djuraffär 😐
I början när jag köpte henne var hon helt grå. Det såg ut som man hade hållit henne i tassarna och doppat henne i grå målarfärg.
Men nu börjar hon bli mer brun än grå, och hon har nu fått vita strumpor och en vit mage.
Uppskattar all hjälp jag kan få!
/ Malin & Uppi😘
Guldhamster. Ser inte riktigt färgen på bilden
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
#1 tror du det möjligen kan vara silver choklad? Är inge vidare på färger men ser då ut att vara någon typ av choklad färgad iaf ;)
Är mer inne på Mink, men ja det kan experterna säga när dom hittar in :)
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Guldhamster är 'rasen' eller arten eller vad man nu kallar det. Det finns inte flera typer (brist på annat ord' som hos dvärghamster :) Färg har jag inte den blekaste. Jag har dvärghamster. Men en väldigt söt liten krabat nu har hittat :)
Anna och taxen Max
Jag håller med #3 i att hon ser mink ut. 🙂
Jag håller också med #3
http://ask.fm/JessicaReips
Gulhamstrar kallas även för en syrisk hamster efter som de härstammar från syrien. Fast guldhamster används dagligen som rasnamn till den syriska hamstern.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Tack för svaren! Då är hon alltså minkfärgad 🙂
En annan fråga:
Vad tycker era hamstrar om att äta som färskfoder. Min är väldigt kräsen av sig och äter bara ett fåtal saker.
#10 De kan äta gurka, banan (liten bit), äpple, sallad m.m.
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
#11 Fast gurka och sallad är mest som godis, eftersom de inte innehåller något bra ;) Typ bara vatten :)
Paprika, majs, broccoli, spenat, groddar, Barnmat, morot, vitkål, blomkål m.m. tänk på att inte ge mycket av kålprodukter (broccoli, vitkål, kål, blomkål m.m). Frukt kan de också äta, men dock i en liten mängd eftersom de innehåller mycket socker :) Ge aldrig citrusfrukter, stenfrukter, människogodis, salt/kryddor m.m.
Jag har provat det mesta. Banan, päron, äpple (flera olika sorter), vindruvor (även där olika sorter) spenatblad, paprika, morot, gurka, sallad, broccoli osv. (Det var bara en liten del av vad jag provat)
Men hon gillar bara ett fåtal saker - Sallad, paprika och broccoli. Här om dagen gjorde min mamma ett eget knäckebröd med massor av olika fröer utan kryddor. Det testade vi att ge henne - Det blev hon förälskad i! :)
#13 Åh vad gott! :) Ja sallad älskar min bebis också.
Har du testat att ge ärtor ? :)
Inte vanliga gröna ärtor, men hon tycker om sockerärtor. Innehållet iallafall. Resten skiter hon i att äta upp 😉
Broccoli, Majs, ärtor, kokad osaltad kall lax, rå nötmaletkött, groddar,röd paprika och gurka, samt morot och rå potatis förståss eller kokad kall potatis, samt kokad kall ägg…
Det gillar mina. Vissa av mina hamstrar lägger fast ögonen och stornjuter och smackar när de får en litenbit benfri kokad osaltad kall laxbit…hahaha då är vissa av mina hamstrar i mathimmlen.😂
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Haha, visst älskar min hamster en del också 😉
Men det är just det att hon tar en tugga, njuter och sedan är det bra..
Jag skulle säga att hon är champagne, då hon saknar ögonringar även om de är svaga på minkar. Eventuellt skp till och med, ser dock inte så bra på bilderna.
En söt liten tjej du har. 🙂
Hej, tog bort min konto ett tag men nu är jag tillbaka. Har ni lust att ta bort detta inlägg? Vill börja om på nytt :)
Vad pratar #19 wiiesoet om fattar ej
#19 Varför vill du ta bort exakt allt? Vissa saker som till exempel färger kan vara bra för någon ny att läsa då man kan söka på sajten. #20 Alltså #19 WiiSoet menar att hon tog bort sitt förra konto (som var TS av denna tråd) och har ni gjort ett nytt för att börja om och vill att admins ska ta bort inlägget/tråden.
#21 Jag känner bara att jag vill göra kliniskt rent och ta bort allt till mitt förra konto. Jag vet att det är dumt, men känns bäst för mig just nu.
#22 Tror tyvärr inte att någon av admins kommer gå genom allt för det. Blir väldigt mycket för de och de har nog annat att tänka på. Förstår ändå din tanke.
Jaha trodde hon mena att vi skulle ta bort det