Känner mig dum.
Hej på er känner mig som en jätte dum hamster ägare som inte kommer på något!
Jag ger min hamster grönsaker varje dag men vet inte vad jag skall ge mer !! Hon äter bara isberg sallad och majs det är det ända hon vill äta gurka ibland men det är ju mest bara vatten vad skall jag göra hon är rätt petig i maten och har alltid vara hon är en dvärg en vintervit!!
Hon har fri tillgång till mat hela tiden jag ger henne någon hamsterblandning för tillfälle då jag skall köpa den maten hon gillar mest som vi testat men den affären ligger liksom 30-40 här ifrån! och måste få min månadspeng!
Jag ger också lite mussli med hallon o blåbär och havregryn från axa är det ok eller skall jag genast ta bort detta?
Jag känner mig så dum snälla hjälp mig !
Testa att göra en grönsakspuré :) Brukar vara uppskattat. Du kan ha i vilka grönsaker du vill och rotfrukter, jag brukar ha spenat, sparris, brysselkål, morot, broccoli, pasta, ärtor, potatis m.m.
Kokar allting, mixar i en mixer och tillsätter lite vatten för att få rätt konsistens, sen går det utmärkt att frysa in :)
Sen är Barnmat en hit av olika smaker, köp för 6 månaders bebisar så är det inte lika mycket kryddor i. Tänk dock på Att undvika de som har mycket tomat eller lök i.
#1 #2 får hamstrar inte äta tomat? O.O
Är inte så bra för magen :) Inget farligt men bör undvikas.
Tomat går bra att ge. Det är mer om hamstern inte är van som man kan se upp med att ge det i större mängder. 🙂 Precis som med allt annat.
Har hittat på en del egna recept som mina gillar. Här är det senaste:
http://cafesinner.blogspot.co.uk/2013/06/enkla-och-uppskattade-hamstermuffins.html
Min gillar tex inte broccoli som varit fryst, den ska vara färsk. Kanske är samma med din? Köpte förra veckan rädisor för 1kr och ibland köper jag broccoli jätte billigt.
Anna och taxen Max
Sockerärtor och brytbönor (?) är superbilligt om affären har lösvikt!!!
Jag gick till en salladsbar på Ica för att köpa 2-3 broccoli buketter men tyckte det kändes jätte pinsamt med att ta en stor matlåda till hamstern så jag sket i det :p
Anna och taxen Max
Yeah :) Haha jag brukar köpa grejer i salladsbaren, typ några rucclablad och lite majs x'D Men ingen bryr sig! :)
Du har iallafall två :p jag har bara en liten dvärg :p men det blir att göra ibland. Fast ska göra det på en annan Ica där man kan sno åt sig mindre behållare :) man kan ju veckohandla grönsaker i salladsbaren till hamstrarna :D
Anna och taxen Max
Kan man ge rå sparris? Man kan ju ge "rå" broccoli
Den där müsslin känner jag igen och den är väldigt, väldigt söt. Tror det är både socker & glukossirap i den. Rekommenderar att ta bort den så blir chanserna för din hamster att få diabetes mycket mindre. Ett tips är att skaffa Axa- grynblanding, vanlig grynblanding är det helt enkelt. Sedan kan man blanda den med vilket torrfoder som helst, som man såklart vill ha i då :) ;)
Hälsningar från oss