Vågar jag?
Hejsan! Det är som så här att i söndags köpte jag en underbart fin dvärghamster, igår kväll skulle jag lyfta på huset och hälsa på honom, men när jag lyfte det så (Skrek?) han!? Vad betyder det? Är han rädd eller arg? Vågar jag stoppa ner min hand igen? Har aldrig varit med om detta! Jag har nu en guldhamster som är helt underbar! Synd om man skulle bli rädd nu liksom =/ Han är ju så himla ny! Tack för svar!
//Annelie, Ballo, Melvin och Kakan :) <3
Först är det bäst att låta honom vara i sin Bur själv i 2-3 dagar innan man börjar hålla på i buren eller med honom men också så är han troligtvis inte så van vid att bli väckt på det sättet. Det är lite som att någon skulle dra ifrån dig ditt täcke medan du sov så du vaknade :) Tror nog han försökte försvara sig men låt honom vara för sig själv idag och imorgon så han lugnar ner sig och börjar bli trygg igen. Sen kan du börja röra lite i buren och bara hålla handen där så han får vänja sig i sin egna takt. Du behöver inte vara rädd :) Tror du kanske vet det men vill bara fråga för säkerhetsskull, du vet väl att dvärghamstrar ska vara minst två st? Bli inte arg för att jag fråga bara :)
Okej, ja jo har tänkt så jag med.. Jo att dom ska vara två vet jag men jag köpte honom i en djuraffär där han var ensam då ville jag inte sätta in en annan till honom, tycker dom ska ha vuxit upp tillsammans, annars kan det väl bli mycket bråk? Eller borde jag ta hem en till? :)
Det beror på, hur gammal är han? Om han är en liten unge så kan du göra det. Det kan bli bråk endå om individerna inte funkar ihop och då behöver du sära på de. Om han är äldre så vet jag inte riktigt, jag har bara satt ihop två hamstrar då de var små. Med vänlig hälsning, Olivia
Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com
Han är född 14 maj så han är ju liten fortfarande :)
Det gjorde Min dvärghamster första dagen också, fast sedan lät jag henne va i 3 dagar och nu är hon hur tam som helst!
Kika gärna in min hamsterinstagram emmashammies och min facebooksida där jag sälger pärlarmband: Pärlarmband made for You. https://www.facebook.com/P%C3%A4rlarmband-made-for-You-1331653063516116/
Ta det i din hamsters takt. :) Sitt vid buren och prata mycket, och så kanske locka ut med någon godsak? ;)
Live
Laugh
Love