Exentrion's inneboende :)
Tänkte göra en liten översikt på de hamstrar jag har idag, en del av dem är gamla och på sista refrängen så jag passar på nu medan jag ändå har några av dem i livet. Har även en del medelålders samt ett par ynglingar så det är rätt bra blandning på åldrarna här hemma 
Börjar med honorna!
Först ut (och äldst) är min älskade Paradisgårdens Vilje, choklad satin lh.
Hon lever nog inte så länge till tyvärr, misstänker att hon har någon tumör i magen :'( Men hon har verkligen varit med länge och gett mig massor av fina stunder. Underbar på alla sätt och vis.
Hon är 2 år och 3 mån.
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Operatårta, rost lh. Underbar även hon, så himla snäll och mysig! Hon blir 2 år nu i April :)
E: Opossums Free To Decide
U: Deeds Alyssa
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Exentrion's Freaky Noodl. Choklad lh.
En av mina största honor, Fräkan är en riktig liten goding som vet precis hur hon ska öppna burluckan.. har hänt både en och två gånger att jag hittat henne lös i hamsterrummet ;)
E: Exentrion's Baileys Reverse
U: Paradisgårdens Vilje
Hon är 1 år och 5 månader.
_
Exentrion's Gavenya, rost långhår. Dotter till Operatårta och väldigt lik sin mor, vet inte hur många gånger jag tagit fel på dem å råkat stoppa dem i fel Bur..
Gavenya får man göra lite vad man vill med, hon är så snäll och mjuk.
E: (Sulfidas) Jonagold
U: Operatårta
_
Varja, svart bandad långhår. Charmig och härlig tjej med lite fart i, hon är extremt social och allt ska gå i ultrarapid. Men hon är ändå väldigt fin att hantera och kommer så fort hon får syn på en :)
E: Puzzle
U: September
_
Curacao, silversvart lh (från UlrikaD). Min absolut svartaste hona, och även en av de största. Hon är enligt mig en nästintill perfekt hona både utseendemässigt och temperamentsmässigt. Älskar verkligen hennes mentalitet och sätt att vara. Curia är både vacker och har ett hjärta och en själ av guld. Ståtlig!
E: Timjan
U: Olyxas Bericca The Beauty
_
Mimz, cinnamon långhår. Aww, detta är en riktig liten förnäm dam. Hon är allmänt sockersöt och mjuk i sinnet. Väldigt go!!
Henne brukar jag också ha en tendens att blanda ihop med Operatårta och Gavenya- trots att de är rost och Mimz är cinnamon. Mimz är dock lättare att urskilja från dem iom att hon har ett lite eget ansiktsuttryck och lite smalare nos :p
E: Be-Bopz Go Happy
U: Emz
_
Sulfidas Boggle Bubble, cinnamon sköldpadd lh. Bogglis är en framåt och ganska aktiv tjej. Hon har alltid varit lite speciell men ändå fin och mysig. Hon har fått något fuffens för sig där hon biter till om man luktar konstigt vilket är rätt obehagligt. Så henne tar jag ut med tröjärmen ;)
E: Curlys Hamilton
U: Comice
_
Exentrion's Ice of Shadow, silversvart sköldpadd långhår. Stor och fin hona med mycket personlighet. Hon är alltid pigg på att komma ut ur buren och klättrar lydigt ut själv :p Väldigt social och nyfiken av sig :)
E: Exentrion's Adolfen Von Schnöö
U: Varja
_
Fifinka Remilove, silverchoklad dominant spot, satin lh. Fifinka är ett kapitel i sig haha, hon är verkligen genom snäll och skulle aldrig bita. Men hon är så himla spattig. Så fort man plockar upp henne får hon damp och ska ur handen till varje pris, men som sagt- man kan hålla fast henne hur mycket man vill utan att vara rädd att hon biter ifrån. Hon är mysig trots sina små panikinfluenser och dessutom väldigt rolig! :D
E: Yetti of Utínka
U: Xenie ze Zvíretníku
_
Novas Rougue, choklad långhår. En mycket söt och fin tjej, inte så stor men ändå väldigt fin i kroppen. Hon är social och framåt och har hittills bara gott gott intryck! Mycket vacker och charmig :')
E: Packham
U: Novas Snövit
_
Queens Margit, svart dominant spot långhår.
Först och främst så älskar jag hennes namn! Just kontrasten med ett så pampigt uppfödarnamn och detta lite mer gammeldags Margit på det - kan inte bli bättre! Margit är så stor och fin, en rejäl hona som både är social och framåt samt väldigt fin i temperamentet. Något spänd i kroppen men det må väl vara så länge hon är snäll å söt, vilket hon är! ;p
E: Mapilamis Rip
U: Opossums Black'n White
_
Sulfidas Eastwindy, rost dominant spot lh.
Betydligt mindre i storleken än några av hennes kullsyskon har jag förstått, men ack så fin hon är denna tös! Hon är liksom Margit lite spänd i kroppen och har inte varit helt bekväm vid att bli "fasthålld". Men nu är hon mycket mer avslappnad och trygg i sig själv. En hona som utvecklas lite i sin egen takt men som tar för sig mer och mer för var dag som går :)
En busig liten rackarhamster!
E: Cocopopz Voldemort
U: Sulfidas Amazing Amber
_
Så går vi över till mina hanar.. börjar med den äldsta :)
Exentrion's Deezrion Davaj, svart lh. Slank och fin utan att vara liten i storleken, mycket framåt och social liksom sin far men kanske med ett lugnare intryck. Davaj är go och mysig, snäll och avslappnad med mkt fart i benen. Iofs är han lite lugnare nu på äldre dar och sover mer än då han var ung :p
U: Min Lilla Fjäril
Han är 1 år och 9 mån
_
Exentrion's Fnidolf, silverchoklad långhår.
Min långhårigaste hane, han har ett riktigt fluff denna kille! Som liten och även som ung hade han extremt dålig pälsväxt så det är rätt fascinerande hur det kan vända..
Fnidolf är en av de snällaste man kan hitta på denna jord, man får verkligen hålla honom hur man vill och han skulle aldrig få för sig att ens reagera. Han bryr sig föga när jag ska envisas med att borsta hans långa fina päls- även om det luggas. Stor hane med bra tyngd och underbar mentalitet ^^
E: Exentrion's Baileys Reverse
U: Paradisgårdens Vilje
1 år och 5 mån
_
Exentrion's Garisto, rost lh.
Oerhört pigg och alert hane som alltid är pigg på att komma ut och springa av sig. Han hade mycket fin pälsväxt som ung men till skillnad från Fnidolf så blev det tvärtom för Garisto- numera har han knappt någon päls alls ;D
Garisto är genomsnäll, aktiv med mycket fart i benen men ack så social och charmig!
E: (Sulfidas) Jonagold
U: Operatårta
_
Emrik, silverdove bandad lh.
Min överenergiska lilla skithamster- han är väldigt social och framåt. Men också oerhört energisk och aktiv, han är liten i storleken redan från början så att han är så aktiv gör ju inte saken bättre. Han är rätt liten och mager och omöjlig att få upp i vikt. Han är nöjd så länge han får motionera så får han välja själv vill han inte göra annat än att springa i hjulet *pff*
E: Puzzle
U: September
_
Navajo, rost bandad långhår (från UlrikaD). Aktiv kille som helst inte vill vara i buren, alls. Han har sina sovperioder men de är nästintill obefintliga. Han är famåt och mysig och väldigt snäll. Go och glad kexchoklad ;)
E: (Sulfidas) Gilbertgold
U: Filifjonkan
_
Lanewood, choklad rex satin korthår (fr UlrikaD).
Laneydoodltoodlnoodlscroodl! Är inte detta kärlek så vete tusan! Han är så himla lik min Baileys som jag hade (farfar till Lanewood) och det är verkligen ett temperament jag skulle vilja behålla i mina linjer. Finns verkligen ingen hamster som är mer avslappnad i kroppen som Lanewood. Han må vara lite liten i storleken men han är gudomligt söt och ohyggligt go. Underbar kille :o)
E: Exentrion's Fuhrion
U: Tazzar's Pixie Palsternacka
_
Yorgy Von Schtaubing, silverchoklad dominant spot odd-eye korthår.
Mysigare kille får man leta, han är lite som en degklump som man bara vill mysa in sig hos :) Han är social och framåt och vill gärna komma upp och utforska utanför buren eller bara vara nära. Mycket go och snäll kille! :)
E: Uragán ze Zvíretníku
U: Xixi ze Zvíretníku
_
Exentrion's Imron Trail, silverdove bandad lh.
Aktiv men ändå lugn och trygg i sig själv. Som liten var han rätt sprattlig och obekväm av sig men det har verkligen vuxit bort! Nu är han väldigt mysig och fin, en riktig liten charmknutte som alltid vill komma ut på äventyr :)
U: Varja
_
Exentrion's Justic Ranger, choklad lh. Min lilla knubbsäl! Liten och kompakt men med bra tyngd och ett runt, fint huvud. Dålig pälsväxt än så länge men det är verkligen en bagatell.. Han är en så go kille så det uppväger allt! En hamster man får knodda ihop i handen och bara gotta in sig i utan protester. Snäll är han så det räcker och blir över.. lätt att älska och svår att tänka sig vara utan! Justic är dock en liten tröttis som helst bara vill sova.. men man får passa på att pussa och gosa när han väl är vaken ;)
E: Exentrion's Garisto
U: Curacao
_
Så roligt att se dina sötingar! Jag känner igen flera från när jag var en riktig hif-nörd och hade koll på allas hamstrar, så fint att se dem igen
Skärgårdens Mojave, choklad lh. Stor och fin hane med mkt bra tyngd. Jag hoppas verkligen har får behålla sin fina storlek för det finns inget stiligare än en rejäl hane med bra päls. Han är lugn och trygg, vacker och fin att umgås med. En väldigt snygg kille om jag får säga det själv hihi
E: Opossums My Sweet Maximillian
U: Cocopopz Xilou at Opossums
_
Toggi, choklad satin långhår. Denna hane kommer från Anna i Skövde och är verkligen en typisk "Monica hamster". Känns som att han alltid funnits hos mig :') Toggi är bara så mjuk och fin, allmänt go och mysig! Social och trevlig på alla sätt och vis. Sjukt gullig är han också :D
E: Exentrion's Gintaro Exclusive
U: Malibu
_
#22 Ja jag håller väl mest till på SHF's forum nuförtiden men tänkte att jag skulle uppdatera lite även här. Det blir ju inte att man uppdaterar och lägger upp bilder på alla hamstrar hela tiden. Speciellt inte när man har ett par stycken så nu tycker jag att det var dags :D
Men alltså.. om man kollar på klockslaget från första inlägget- till sista så ser jag ju att jag suttit med detta i 2 timmar?! Herre gud vad jag har nördat mig xD
_
Såå sjukt söta allihopa!
Vad kul att läsa om alla dina hamstrar
Tycker att det är så underbart och fantastiskt hur personligheterna kan skilja sig så mycket åt på dessa små varelser
Helt fantastiska!
Alla är ju sjukt fina.
Men min favorit är helt klart Imron Trail. Älskar dem röda lysande ögonen. 
Så fina de är. En favorit är Curacao. Så fint svart hon är. Sedan gillar jag choklad. Har lilla Choxi här hemma som hälsar till sin bror Toggi.
#27 Ja visst är det, man märker det mer och mer när man sitter och skriver om dem. Alla är så lika men ändå så olika! Å så har de sina små egenheter, på gott och ont ;)
# 30 Toggi vinkar till brorsan! :)
Lite roligt att se vilka favvosar ni får, Imrons ögon blir alltid sådär extremt vampyrlika på foton. Vet inte varför men det är rätt coolt (och lite läskigt).
_
Åh vad kul att se :) Massor av "mina" hampisar också ju! :)
// Sofia
Hihi jaa, det är så svårt att veta vilka hamstrar man lagt upp bilder på så nu gjorde jag såhär istället :p
_
#25 Jag känner mig minst lika nördig som läste igenom allt xD Men det var kul att läsa och jättesöta hamstrar, omöjligt att välja någon favorit! :)
Alltså, Vilja, hon är ju så himla fin! Alltid när jag tänker på Exentrion's så tänker jag automatiskt på henne! Antagligen för att hon är mormor till Snusmumrik och dessutom är min Criollo ganska lik henne med sin chokladiga satinpäls! Han har ju lite av hennes gener i sig också! :)
Mimz har ju världens skojigaste frisyr där runt öronen på bilden! Ljuvlig!
#34 Ojdå, ja men då gjorde du ett bra jobb som läste igenom allt. Annars blir det väl lätt så att man bara läser om dem man kanske har någon hamster ifrån eller liknande.. duktig hamsternörd du är *hihi*
#35 Ja hon är lite av en ikon här hemma, mkt för att hon har varit med så länge också! Minns när jag fick hem henne och trodde det var en hane, hon var reggad som hane (varav namnet Vilje med E) men efter typ två månader vaknade min hjärna till liv å ba men hallåå- det är faktiskt en hona ;)
Men det var enbart positivt iom att jag helst hade velat ha en hona, så då blev tilltalsnamnet Vilja!
När jag skulle regga första kullen efter henne blev det ju hel knas, för jag hittade inte åt henne i onlinesystemet. Men det var inte så konstigt iom att hon fortfarande var reggad som hane- man kan ju inte para två hanar heller :p
_

Jättefin tråd, jag blir sugen på att göra en liknande själv någon gång. =) Särskilt kul är det ju att läsa om kullsyskonen till några av mina, jag har syskon till Curacao, Navajo och Lanewood, plus en massa annan släkt med. ;) Det är så himla roligt att både se bild och läsa om hamstrarnas egenheter! =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#37 Va roligt att det uppskattas! :) Det blir ju lite extra personligt om man har kullsyskon till en del också, så får man gå in och jämföra lite med de man själv har å se vad de har för likheter :D
Ser fram emot en ev. presentation av dina sen så får jag gå in å titta på dem då ;)
_
Fasiken vad jag saknar mina hamstrar… de var så underbara, allihopa! Så olika varandra i personlighet och lynne, men ack så goa. Alla små huvuden som tittade upp då man kom in i hamsterrummet, alla som ville komma ut och springa.
Det är så tomt i hjärtat så usch… 😢
Ber om ursäkt för att jag puttar en gammal tråd bara för att beklaga mig, men jag glömmer aldrig dessa. Det går inte en dag då jag inte tänker på dem, dom betydde allt för mig. Å nu är dom bara borta.
Tack alla söta, fina, roliga, gosiga, spralliga, glada och mysiga hamstrar för att ni gjorde mig till den jag är idag. Jag har er att tacka för så mycket!
Ville bara skriva av mig lite..
_
#39 Kram❤️
#39 Skickar styrkekramar! ❤️
Vilka underbart fina hamstrar du hade! Jag beklagar verkligen din sorg… Styrkekramar från mig. <3
Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com
🌺
Skickar styrkekramar ❤️
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Tack va goa ni är! Jag var bara så himla nere igår, önskar att Papova inte fanns !! 😡
_
*kramar om*Om du åker mot mitt håll nån gång, får du gärna komma hit och gosa med Åskar och Pelle🙂
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Kram! ❤️
Kram fra meg også - papovaen er en tragedie!
Queens Margit var hade ju helt fantastisk päls, hon såg ut som en liten grävling. :) Styrkekramar, hata papova.
ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ
Så tråkigt :( " Styrkekramar "
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus