Syskon tillsammans hela livet?
Hallå!
(Vintervit dvärghamster)
Hur stor chans är det att syskon som varit tillsammans sen födseln håller sams för evigt?
Vill behålla alla mina tre hanar och hade varit tråkigt (och jobbigt) om de börjar bråka. Kan tänka mig att stor Bur och mycket stimulans ökar chansen för att de ska må bra tillsammans, eller?
Lättare med hanar eller honor? Skulle man kunna ha 10 st tillsammans för att dra det till sin spets?
Ha det bra! (Btw, tycker det är lite lite aktivitet här på natten med tanke på att hamstrar är nattdjur, precis som jag)
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
Det är olika beroende på hamstrar. Då dom har sina egna personligheter så är det ingen garanti att dom bor med varandra livet ut. Så det är nog ingen som kan säga att det kommer gå bra.
Hur stor Bur har du till dom tre? För jag skulle nog råda att ha en Bur som är större än den största samlan, så att dom får plats att röra sig på, ifall dom blir revirsugen (vilket kan hända).
Men dom vintervita verkar ju inte vara riktigt flockdjur heller om man kollar på fakta och forskning som finns kring dom. Jag har tyvärr inget jag kan länka till.
Och det blir mer aktivitet när skolan börjar igen. ^^
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Hanar brukar ha lite svårare att bo tillsammans än honor. Jag hand tre honor som bodde ihop länge men så rymde en av dem under natten och efter det accepterade inte de andra henne igen. Jag passar just nu två vintervita syskon från djuraffär, de kan inte bo tillsammans om de bor i en Bur. Då bråkar dem rejält. Men ägarna hade kommit på en lösning, de satte underdelen av buren i en stor hamsterhage såatt de fick stor plats att bo på. Det gick väldigt bra, de bråkar nästan aldrig nu. Så om du har stor plats borde det fungera :)
Mvh Alicia.
Jag köpte två dvärghamstrar som är syskon och som har bott tillsammans hela livet. Att de blir revirssugna märker jag inte. Jag har sedan innan en annan dvärghamster hane som bor utmärkt med dom. Sitter och myser tillsammans. Syskonen har lite små tjafs ibland men inget allvarligt. Det beror ju så klart på individerna också. :)
http://ask.fm/JessicaReips
Fan ta dom om dom inte vill bo i den fina bostaden jag köpt till dem! :( Satans hamstrar haha…
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram