era hamstrars favoritt mat?
Vad är era hamstrars favorit mat ??
har ingen hamster men min kompis har en hamster och den älskar solrosfrö!! ÄLSAAAAAAAAR! :)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Okej :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det verkar som att hon gillar ärtor och pasta väldigt mycket, sen är även vanlig isbergssallad en delikatess
Tänkte köpa lite Barnmat eller välling och se vad hon tycker om det. Jag har inte testat det ännu.
MVH Wilma
Min hamster gillar ekologiska äpple riskakor(mini kakor alltså) . Men han får bara en lite bit då och då
Barnmat och vetegroddar gillar alla mina hamstrar
.
Mvh Alicia.
#6 När jag hör ordet vetegroddar tänker jag på Shiraz
Haha, han som grävde och grävde efter sina groddar.
MVH Wilma
En liten bit kokad (okryddad och osaltad) lax bit är högt uppskattat här. Sedan älskar de afalfagroddar, rå maletkött,ägg,kattmat (burk) samt,jordnötter,torkade banan skivor,broccoli,majs och gurka för att nämna några favoriter.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Kykling är väldigt popis här hemma. Även färsk broccoli, groddar, ägg m.m
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#7 Haha, jaså du kommer ihåg det
. Jo han var helt galen i vetegroddar!
Mvh Alicia.
Rå köttfärs, jordgubbar, majs och ärtor.
Sallad!!
Min guldhamster gillar broccoli, mungbönsgroddar, brysselkål och rå köttfärs mest. :)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Vad är hamsteromelet ? =)
#16 Hamsteromelet är när man miccrar äggula (ellerfall jag använder bara ägggulan då jag inte vill ge dom vitan) med mjölk. Även kan man ha i lite olika grönsaker i.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Min guldis älskar mandel! Jag har gjort honom handvan genom att alltid ha en liten mandelbit/smula i handen, han kan inte motstå det! :) Sen äter han gärna Barnmat (morot/grönsakspuré), okryddad maletköttbiff och majs också.
Jordgubbar, cornflakes, sallad, gurka, sesamfrön, kikärtor och så vidare!
Min hamster äälskar smultron :)
Lola älskar rått maketkött, mandlar, gurka och blomkål! :) Kanske allra mest rått maletkött! ;) Visst får man ge naturell yoghurt? :) Hade tänkt ge det imorgon! :) Men Lola gillar även mycket annat, hon gillar typ allt som jag har testat ge henne! ;) (hamstermat, förstås ;) )
Med vänlig hälsning, Mimmi
Maru-chan verkligen älskar broccoli rå eller kokad spelar ingen roll, majs, spenat.
Sedan gillar han också: tofu, kyckling, hamster gelé (gelé gjort på frukt och grönt speciellt för hamster), kokt söt potatis, kokt ris, isbergs sallad, kål, röd kål, morot, paprika (gul/röd), Japansk paprika (mycket mindre än den vanliga samt grön), gurka, ost, torkad fisk för hund/katt/ hamster (små mini fiskar som är torkade utan salt), blöt kattmat, blöt hund mat (gärna om det har grönsaker i), kokt potatis, äpple, melon, bröd, fågelfrön
självklart så har han sin hamstermat med :)
Lillen tycker om : gurka, smultron, blåbär, godis, kräcker, mm. :)
Och han gillar jordgubbar och sallad och maskrosblsd och klöver också . :)
spenatblad och ost :) morot tycker hon inte om alls ^^
Pumpafrön och maskrosblad
Ärtor är populärt! Även LITE ekologisk osaltad riskaka är populärt! Men spenat är också bland favoriterna! 🙂
spenat, ärtor, potatis & grodd/maskrosblad :)