Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 417 ggr
Mimmi_Lola
0

Varför dricker Lola inte?

Hej! :) Jag har ganska just köpt en ny, roligare och större but till Lola! :) I förra buren drack hon ganska ofta, men nu dricker hon nästan inte alls! Jag har visat vattenflaskan, den är nog på ett bra ställe på en bra höjd och jag tror nog att hon hittar den! Dock har jag nog gett henne gurka och vattenmelon, men är detta något jag behöver vara orolig för? :( Tacksam för bra svar! :) Med vänlig hälsning, Mimmi & Lola ❤

Med vänlig hälsning, Mimmi

Stephanie
2

Om du har gett gurka och vattenmelon så har hon ju fått i sig vatten på det sättet också, så det kan vara därför som hon inte druckit så mycket. 🙂 Sätt henne vid vattenflaskans pip, så att du ser så att ho når upp och att hon hittar den. Så länge den fungerar och hon vet var den är, så borde det inte vara någon fara.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Avarice]
0

Håller med #1.

Sen så kanske det är så att du inte sett henne dricka? :) Själv ser jag knappt min hane dricka alls eftersom han nästan bara är vaken  när jag sover.

Anna4077
0

Roffe vägrade att dricka mer än nödvändigt när jag köpte en ny flaska till honom. Efter ett par dagar fick han tillbaka sin gamla. Har du en ny flaska eller samma? Hon kanske saknar sin gamla? Min Roffe är en riktig vane hamster.

Anna och taxen Max

Mimmi_Lola
0

#1 och #2 Okej, tack! :) Jag brukade ofta se henne dricka i den gamla buren, men inte nu… #3 Okej, jag hade först den nya vattenflaskan i typ fem dagar tills jag märkte att den inte funkade…! :( Så jag har den gamla vattenflaskan! ;) Tack! :)

Anna4077
0

haha inte bara min hamster som är envis då :P möblerade om i hans Bur idag efter ca 4månader. första gången jag gjorde det flyttade han in på toaletten och vägrade komma ut :P

Anna och taxen Max

Mimmi_Lola
0

#5 Oj, haha! :) Roffe verkar väldigt speciell, på ett bra sätt, förstås! ;)

Anna4077
0

Ja han är underbar :) jag är ibland deppig och då gör han det hela bättre :) inte nog med att jag måste upp och greja med honom jag får alltid en puss eller två :) min lilla bebis är han

Anna och taxen Max