Klag- "plocka upp efter andra"
Nu på senaste har det trillat in mejl till mig om att jag ska ta deras djur. Både kaniner,katter och ja, jag vet inte allt. Jag är trött på att plocka upp efter andras skit. Som ni kanske vet hämtade jag en gerbil för ett tag sedan men en skitig Bur och ett plåthus och plåtrör till inredning. I en extremt liten gallerbur. Ingen Sand och inget spån att gräva i. Inget att gnaga på. Vilket gjorde att han såg förjävlig ut rent ut sagt. Så ja, eftersom jag har en hjärta precis som många andra djurmänniskor har åkte jag och hämtade honom och skällde ut henne. Så han är här hemma nu och lever jäkel 😛Men såklart, iförgår hör en tjej av sig om sin guldhamster. Hon orkar inte med den och måste avliva den. Jag är hennes sista hopp påstår hon. Och jag sa bara ja, jag hämtar honom.
Varför tänker inte människor längre än vad näsan räcker? Hur blir det sen om personerna skaffar katt och hund då? Jag blir så ledsen på hur dom behandlas dessa djuren. Som slit och släng. Egentligen borde jag inte ta denna hamster, men för hans skull så gör jag det.
Har ni tagit några omplaceringar och vad har ni gjort när ni ställts inför någon sånt ?
- Redigerat 2021-06-06 10:51 av Herveaux
köper man ett djur får man sköta om det ordentligt. från vandrande pinnar, till hamstrar, katter, hundar o hästar och allt annat som finns. det är annars djurplågeri.
vilken extremt omtänksam människa du är! kram på dig❤️
och som svar på frågan, jag har inte tagit några omplaceringar. kanske i framtiden när jag har mer plats o pengar :)
Håller med dig. Det är sorgligt att se att folk helt enkelt inte bryr sig om sina djur. Katter som släpps ut när man tröttnar, hamstrar som bor i sina burar utan något mer än mat och vatten. Finns inga ord men det är fint det du gör. Ger dom ett nytt liv.
Anna och taxen Max
Den här artikeln beskriver det bra tycker jag:
http://hittekatter.ifokus.se/articles/4d715af4b9cb46222d069da9-vem-ska-omplacera?articles-6
#1 Tack, men egentligen tycker jag bara att jag gör vad jag borde som människa. Hjälper dom som inte har en talan..Jag ser mig själv som skyldig mer eller mindre att göra vad jag kan. Nä jag bor ju själv så jag kan ju göra vad jag vill, i princip i alla fall.
#3 Det är tragiskt. men tyvärr en verklighet.
#4 Den ska jag läsa :)
#4 Det var det bästa jag läst på länge. Ska nog rama och hänga upp det på väggen. Det är så sant..