Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 634 ggr
The Idizen
0

Sorterar ut mat?

Lilla Muffin har börjat skvätta ut den vanliga maten ur skålen. För att inte behöva städa hela tiden så har jag fått sätta in den i en apelsin juice kartong. Varför gör hon så? Är hon trött på maten?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Frosstis
0

Letar efter det goda. Fyll inte på förrän hon ätit upp

The Idizen
0

#1, ätit upp allt som hon har skvätt ut också?

Frosstis
0

#2 Japp, hon måste äta allt. Om det bara är lite kvar kan du fylla på det igen. Hon måste få i sig allt, hon kan inte bara äta det godaste. Som att du skulle välja att bara äta pastan och köttbullarna och skippa grönsakerna eftersom det kommer ny god mat hela tiden.

Anna4077
0

Håller med #3. Viktigt att hon får i sig allt hon behöver. Annars kanske man ska överväga någon typ av pellets? Jag tycker själv det är jätte bra för då får den allt den behöver. Men man får se till att det är bra mat och inte bara första bästa i djuraffären.

Anna och taxen Max

The Idizen
0

#3, ja. Okej. :) Borde jag testa någon ny mat? 

#4, Vi har provat pellets men det vill hon absolut inte ha… :/ När vi köpte henne var det typ ett paketpris.. Man fick Bur, spån, henne mat, m.m för 500 kr och har bara köpt den maten sen dess.. :)

cleia80
0

Men är det inte som frön i skal i blandningen? Eller kan man se om hon tagit innehållet då? Eller ska skålen vara helt tom?

Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com

Frosstis
0

Om hon skalat frönet så ser man ju det, men om det bara är lite mat kvar på botten så fyller man på igen :)

The Idizen
0

#6, dom delar ju skalet i 2 halvor, så man ser om det är sönder. :)skrivet