Bra hamstermat?
Hej!
Vad rekommenderar ni för hamstermat och vad behöver hamstrar regelbundet? :)
Tack för svar! :D
Med vänlig hälsning, Mimmi & Lola ♥
Med vänlig hälsning, Mimmi
Jag ger Barnmat,ärtor,sallad,gurka och fröblandning varje dag. Ibland får dem även kyckling, bröd, ost, potatis, yoghurt, osaltad köttfärs m.m :) Vet att jag ger dem rätt mycket men alla mina 3 har fint hull! :)
Tack! :D
Viktigt med bra basfoder. Jag använder en pellets som heter hamster complete finns något som heter hamster selective som är typ samma. Vissa gillar inte detta utan använder någon typ av blandning. Själv tycker jag hamster complete eller hamster selective är bättre. Innehåller allt en hamster behöver, animaliska och vegetariska fetter. Sen behöver hamster grönsaker gärna varje dag, nästan vilken som helst. Min hamster älskar färsk blomkål, broccoli, ärtor ja typ alla gröna grönsaker.
Anna och taxen Max
jag använder mig oxå av hamster complete. men sen så köper jag lite av varje blandfoder på djuraffären och blandar dem o sen blandar ut det med hamster complete. det funkar jättebra tycker jag och de äter av allting som är i matskålen! sen får mina hamstrar mycket morötter o lite sallad ärtor o broccoli lite då o då ^^ det händer att de får lite ost ibland med!
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Tack så mycket för era svar! :D
Hat ni hört talas om ett Foder som heter bunny? Då är det namnet på märket. De har ett fodet för hamster som är ganska lik hamster nature fast det har även insekter i! veterinären rekommenderar detta Foder. finns att köpa på www.zooplus.se :)
Låter faktiskt riktigt bra. Ska beställa hem och prova till min guldis, när fodret vi använder har tagit slut.
Det jag använder nu är, vitakrafts vital menu. Sen får han ju annat fodertillskott också.
Hälsningar / Josefine och Maximus!
Och tillgång till frisktvatten såklart.. ;)
Hälsningar / Josefine och Maximus!
#6 Låter intressant! Ska ev prova :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Tack för alla bra tips! :D
En till fråga; kan man frysa in färsk mat till hamstern som man har lagat, så att det inte blir dålig?
Det går bra men självklart får man ge hamstern maten tinad och inte varm så den gör sig illa :)
Anna och taxen Max
Okej, tack! 😃