Hamster iFokus

Hamster

Etikettkosthållning
Läst 1502 ggr
BlackandBlue
0

Jordnötter med skal!

hur ofta kan man / brukar ni ge era pluttisar jordnötter med skal ? :) mina har fått sin allra första idag och det verkade vara populärt :D

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

• Redigerat 2021-06-06 10:55 av Herveaux
Tazzar
0

Det brukar finnas skalade jordnötter i den foderblandning jag köper. Så länge hamstern inte tycker att det är sådär superdupermumsigt och äter alla jordnötter de får, så fort de orkar, så tror jag inte att det gör någonting att "ge ofta" så länge det inte blir som ett halvt berg av jordnötter bland det övriga fodret. 

Det är svårt att säga hur mycket man ska ge av allting och hur ofta eller hur sällan, men ett par, två-tre nötter i veckan borde inte skada. Är det en aktiv hamster som kanske även skulle behöva gå upp i vikt lite, så kan man ge mer av feta fröer och nötter…

Har jag jordnötter med skal så brukar jag slänga in några stycken per Bur. Det knapras och knapras, och man tänker att, åh vad de verkar tycka om jordnötter! 😉 När jag sedan har kollat i burarna så har de lagt alla nötter på en hög. Så det verkar som att de flesta av mina hamstrar tycker att skalandet är roligast, men själva nötterna kan de bara tänka sig att sedan ta en nöt lite då och då att äta på. 

Men alla hamstrar är ju olika. 🙂

BlackandBlue
0

okej tack så mycket - tänkte mest om det inte alls var bra att ge i för stora mängder! jag tänkte ju som att ge de som godis någon gång i veckan eller flera beror lite på o så :)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

ebbamedruby
0

Ja, jag gav min förra hamster jordnötter med skal, hon var hur söt som helst när hon enkelt knäckte dem, :D

[deen]
0

Min stora kille får kanske varannan vecka, men han tycker nog det är roligast att bara gnaga upp skalet och hamstra jordnötterna i huset!😃Det är inte alltid han äter på dem, men han blir alltid glad när han får dem.