Bra hjul?
Snart är det dags för Hanna att få ett Hjul, så nu letar jag efter ett bra och stabilt Hjul för henne. Cocos behöver också ett nytt Hjul.
Så jag vill gärna höra era erfarenheter om olika Hjul.
Detta hjulet verkar väl ganska bra? Tror ni att det är stabilt? Jag tyckte att priset var väldigt bra och storleken ganska bra.
Tacksam för snabbt svar =)
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Sånt här kanske är bättre: http://www.zoo.se/private/wonderland-bogie-wheel-karlie-hamsterhjul-ofargad-20-cm.html Men köp då hälst den variant som är till råtta, då minskar du risken för att hamstern böjer ryggen, vilket gör ont och inte är bra!:) En hamster som har ett sånt Hjul som på bilden du länkade kan sticka ut huvudet genom hålen samtidigt som den springer och då kan den skada sig rejält tror jag..:/ Mvh
#1 Tack för ditt svar. Det hjulet du länkade till är tyvärr för dyrt, eftersom jag ska ha 2 Hjul.
Har aldrig haft det själv men det är säkert bra! Tänk på att ta rätt storlek bara :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
#3 Okej, men tror ni att det är farligt om hamstern sticker ut huvudet genom ett av hålen som finns på hjulet?
Fråga i djuraffärer du ska köpa hjulet, om du gör det.:)
#6 Tack för tipset, men jag hittade inget som jag gillade. =)
Jag läste en artikel, tror det var här om Hjul. Och dom sa att det var bra. Jag har en boll på ställning som funkar till Roffe även om han knappt använder det. Jag har också provat ett tefat till Roffe, vad ska jag göra med det?, sa han om det. Tror hamstern har preferenser. Jag skulle i din sits bara köpa ett Hjul och se om hamstern gillar just det hjulet. Du kan växla till exempel varannan dag. Har läst flera som gör så.
Anna och taxen Max
#8 Tack för ditt svar. Tror du att just detta hjulet är farligt, med tanke på "hålen" på hjulet?
Jag tror (observera) tror inte att det är farligt. Jag kollade på samma Hjul till min egna men hittade inget i affären och sen hittade jag hjulet på ställning för halva priset och slog till av bara farten eftersom han gillar sitt Hjul, jag är mer tveksam till det men på ställning kan han inte springa in i något med väldans fart. Men som sagt jag tänkte ha ett sådant till min egna lilla bebis så jag tror att det är ett bra Hjul och att hålen inte är farliga
Anna och taxen Max
Jag tror (observera) tror inte att det är farligt. Jag kollade på samma Hjul till min egna men hittade inget i affären och sen hittade jag hjulet på ställning för halva priset och slog till av bara farten eftersom han gillar sitt Hjul, jag är mer tveksam till det men på ställning kan han inte springa in i något med väldans fart. Men som sagt jag tänkte ha ett sådant till min egna lilla bebis så jag tror att det är ett bra Hjul och att hålen inte är farliga
Anna och taxen Max
#11 Tack! Jag tror att jag köper 1 eller 2 såna Hjul som jag länkade till. =)
Boll på ställning menade jag #12 hoppas det funkar bra :)
Anna och taxen Max
Dom hjulen är jätte bra och låter knappt! Dom är jätte säkra för hamstern då dom inte riskerar att klämma sig. Har ett som är 20 cm i diameter och ett som är 28! Dock är 20 cm förlitet för min stora tjej, så satsa på det större. ;)
#15 Tack för ditt svar. Menade du att det hjulet jag länkade till är jättebra eller menade du att hjulet som #14 länkade till är jättebra? :)
här har vi ett jätte Hjul på 30 cm, kostar ca 173kr
http://global.rakuten.com/en/store/e-petyasan/item/556951/
här har vi ett tyst Hjul på 21 cm kostar ca 103kr
#17 Tack för tipsen. Båda var jättefina men jag tror tyvärr att det blir för dyrt med frakten med. =)
Jag menade hjulet du länkade! På zooplus finns det stora, dock är det ganska dyrt! Men satsa på ett stort så kan dom ha det varannan dag eller något! http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/hamsterhjul/279213 Sedan kan du gå in och kolla på pwss, massor av bra Hjul! :)
#19 Tack så mycket. Men jag ska beställa hjulet med 20 centimeter i diameter då jag tycker att det är en lagom storlek + lagom pris.
Detta ska jag beställa: http://www.teddytassen.se/webbshop/hamstermus/hamstermusleksaker/springhjulbollar/hypno-running-space-930.html