Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 2133 ggr
kanin 4 ever
1

17 ungar!!!!!!!!

Herre gud.. nu kollar jag i boet och där låg hela 17 ungar! Alla verkar leva men vill inte röra dem för mamma hamster blev lite sur på ig! Men när hon skulle gå och äta var boet uppe och jag räkna 16 och sen gömde en sig under hela alltihop så 17 st. Hur ska detta gå.. Herre gud…

[evilewa]
0

Guldhamstrar?

kanin 4 ever
0

Ja! :/

neapeaw
0

oj vad många, hoppas dem klarar sig! :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Hamsterlycka
2

Oj oj, det var väldigt många bebisar. Var du inte beredd eller hade planerat kullen? :/

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

[evilewa]
1

Ojoj, vilken kull!

Bruden-Mbuti
0

har flera gånger haft så stora kullar och större där alla överlevt.

ge mamman ost,keso,fil, Barnmat,gröt, välling ,groddar,bär,grönsaker .

mkt mat med fukt i så hon kan ligga i boet och äta.  då hon inte gärna vill lämna de små i början är det viktigt att hon får bra mat serverad straxt utanför boet. lite kokos el nån nöt är bra så hon får i sej lite fett.

ärtor är bra även bönor och späda, unga maskrosblad

kanin 4 ever
0

Tack allihopa.! Kullen var planerad men trodde aldrig det skulle bli så många. Kollade nu och det var 3 som gömt sig hela 20 ser det ut som!:/ herre Gud! Stackars Sally :(

The Idizen
0

Ojoj, men innan du hittat hem till alla har du massor av små bebisar att gosa med när dom är tillräckligt gamla. :p

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Frosstis
3

Är du säker? 20 ungar låter väldigt mycket.

Susannaaa
0

oj… det var inte lite bebisar det!

Roonja
3

#9 Det kan ju faktiskt komma 20 ungar, även fast det är otroligt ovanligt. :) Det kan komma upp till 24. Uppdatera oss gärna kanin 4 ever. :)

Hamsterlycka
5

Sånt man får räkna med när man bestämmer sig för att ta kull.

liljeblomma
0

#9 Håller med dig. Har du verkligen räknat rätt ???!

Hamsterlycka
0

Jag hoppas iallafall av hela mitt hjärta att du har tänkt ta ansvar för dom och inte sälja dom till någon djuraffär eller avliva dom. 😢

Frosstis
4

#14 Vad säger dig att TS ska göra något av alternativen? 😉 Jag tycker det är okej att hon kullar/avlivar bort några ungar, för mammans skull. Ifall hon skulle kunna tänkas göra det då.

kanin 4 ever
0

Jag har räknat rätt. Det är laf inte mindre är ÄN 17 st! Mamman sköter det bra än så länge men märker hur trött hon är. Tycker ni jag ska avliva ett par st för mammans bästa? Eller vad är bäst? Jag tänkte innan det blir jobbigt. För mig spelar det ingen roll. Jag har tid. Men frågan är bara om mamman klarar alla 20?:/

Frosstis
0

Då säger jag bara grattis till dig! 😃🎈

Kan inte svara på ifall du ska avliva några då jag inte har erfarenhet av det :).

Hamsterlycka
1

Se hur mamman tar det först. Oftast brukar de ju ta bort ungar själva om de inte orkar med det, så låt henne vara ett par dagar först men håll lite koll ändå så att alla får mjölk osv.

kanin 4 ever
0

Mamman är svin trött och värkar helt utmattad !:/

Rax
1

Stackare.

Rax Hamstrar på facebook.

kanin 4 ever
0

Vad ska jag göra! ?..:/

Unicornpopcorn
0

ge henne tid, som dem sa, hon tar hand om ungarna hon inte orkar med!

Frosstis
4

Jag skulle ge henne massa massa mat utanför boet så det är väldigt lättåtkomligt, och inte störa.. prata gärna med någon erfaren guldhamsteruppfödare, exempel här på iFokus. Typ ulrikaD eller roxie!

nakuta
1

Hon sköter det hela själv, orkar hon inte med alla tar hon bort de själv, tycker det är synd om man tar bort de om hon ändå klarar av det, gäller bara att ge extra mycket av det nyttiga i from av gröt, Barnmat, grönsaker osv så hon får all näring och energi hon behöver

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Unicornpopcorn
1

och just precis som #24 sa, ge MASSOR med nyttig fet mat!

som ost, Barnmat osv osv!

Lycka till!

fsigge
0

du ta och visa hamstrarna sen!😉

Frida

Tazzar
2

Alla mammor är trötta efter födsel. Jag skulle låta henne få vara ifred bara och inte titta till henne så ofta, och ge henne extra mat som de andra säger. 🙂 Jag tror att minst några kommer att gå bort den första veckan vare sig eller, det är fullt normalt. Jag tänker även att honan avgör bättre än oss vilka ungar som är bäst att ta bort, om hon känner att det är för mycket, vi människor kanske skulle avliva de biologiskt "bästa" ungarna ur kullen om vi tog saken i egna händer.

Candy123
0

Hur går det? :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

jojjobojjo123
0

har du något foto på dom?

BlackandBlue
1

#29 enligt tråden är inte ungarna så mycket mer än 2 dar. ! man tar inte kort så tidigt. särskilt inte om det är så många ungar!

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

ElviraNym
0

Oj lycka till ge henne mycket frukt som dom andra säger:) 

LYCKA TILL!!

Med vänliga hälsningar,
Elvira

kanin 4 ever
5

Nej! Jag tänker absolut inte ta kort såhär tidigt då mamman är stressad bara jag smyger in i rummet för att ge mat.! Så många ungar är nog inte lätt alltså så jag ger bara mat och går ut igen. vi får se om dem klarar sig helt enkelt. Jag litar på Sally :)

neapeaw
0

hur går det för dem? :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
[etsan]
0

#31 frukt är lite för sött! :) bättre med fet mat som typ keso :)

[ErikP]1
0

Hur går det?

fsigge
0

var ett litet tag sen så hur går det?

Frida

kanin 4 ever
0

Nu är ungarna 8 dagar och alla värkar överleva.:)

Bruden-Mbuti
0

Stort grattis.

skönt att höra att det hitills gått bra.

nu kan de börja äta lite lättuggad mat själva.

strö lite cocos runt bokanten. finhackad gurka,rårivna morötter etc.

kattungemat (blötfoder),välling,gröt,barnmat,laktos fil, små bitar hushållsost, kan de också äta nu när de börjar lämna boet.

se till att inte ge allt för mkt mat med kött såhär i början. de kan få i sej för mkt proteiner och få det jag kallar för proteinchock.

Amorita
0

Så skönt att det gått bra, hoppas det fortsätter så! :)

Fiona1234
0

Oj så många! Men vad kul! :D Om du vill underlätta för mamman så kan du strö lite sallad, ärtor osv i boet så hon har det där hon sover :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[tråkig]
0

oj siken stor kull och hoppas på bilder på bebarna senare  själv tycker jag de räcker med en bebbe dock av marsvin

sukalefavi
0

Vart bor du? Vi söker just nu efter en guldhamster. Bor i närheten av Lund.

Gizzmo,Cinderella,Tingeling
0

Hur går det? Vilka kön har de?