MAT!
Hej!
Jag tänkte att vi kunde göra så att vi bara skriver allt vi vet vad våra små gossingar kan äta. Skriv gärna så mycket du vet. Då kan vi både lära varandra och bli lärde och få tips vad vi kan ge våra hamstrar. Ni får väldigt gärna också skriva vad eran hamster tycker mest om eller vad dem får som lite extra gott.
Jag börjar då med vad Sigge brukar äta:
GURKA
MOROT
PAPRIKA
HAMSTER DROPS (GODIS FÖR HAMSTER)
KNÄCKEBRÖD
SOLROSFRÄN
MJUK KATTMAT
TORRFODER FÖR HUND
SALLAD
GRODDAR
MASKROSBLAD OCH KLÖVER
😊😂😃 😉
Broccoli Blomkål Majs Barnmat Sallad Hericovert Morötter Bland grönsaker Pannkakor Rött äpple Banan Rå köttfärs Kokt kyckling Kokt lax Kokt potatis Ris Couscous
Nu fick jag redan lite tips på mat min kan få. Men jag undrar en sak…
Börjar inte deras bajs lukta mer när dem äter kött och sådant??😂
#2 jupp det gör det, kan lukta f*n :3 … men det kan väl vi själva göra med så X) ….
Haha 😂 OK!
Brukar ge Roffe: Underlat frön Färsk broccoli (han äter det inte om det varit fryst) och blad Gröna sojabönor Andra bönor Hericoverts Ärtor Smakbit på kött till äter (utan kryddor) Färsk blomkål och blad Gurka (när det är varmt) Sallad (när det är varmt) Leverpastej (kanske inte jätte bra men sambon matar honom med det ibland och han blir som tokig av det) Knäckebröd (inte så populärt men ätbart) Morot Rädisa Ja och annat som finns i kylen. Han gillar inte potatis, ris eller pasta. Han smakar på det och sen lämnar han det. Kan inte komma på mer nu.
Anna och taxen Max
visste inte dem kunde äta ris eller potatis ( måste prova ) 😎
så länge det är osaltat :) vi ska äta kalops idag så nu när jag håller på att göra de fick roffe hamster kalops :) kokt nötkött :)
Anna och taxen Max