Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 973 ggr
Cafesinner
0

Panik, ev tjuvparning?!

Eeeeh hej, hjälp! Yuki var ute på golvet och rastades, och plötsligt ser jag i ögonvrån hur han och Macy står och nosar på varandra, fast hon var inne i sin Bur, som dessutom står på ett bord.. o.o Hon har aldrig någonsin visat att hon kan klättra ut på det viset.. Nu sitter hon uppepå vattenflaskan och försöker klämma sig ut men har vänt på täckglasen så det inte finns några lufthål precis över den… var väl där hon kom ut. Hur som helst har jag så klart lite panik. Jag såg dem inte göra något, och jag tror inte de hann… Men jag undrar typ lite…

Hur lång tid brukar det ta för dem att para sig?
Kan man se några "tecken" på om det hänt lr inte? Kollade om hans snopp var "utfälld" och det var den.. Men hon ställde sig inte eller så (vad jag såg…). 
Inte bara hade det varit olägligt med ungar just nu, jag skall dessutom till England och de skall bo hos min flickvän i en månad… suck. Jäkla utbrytare!

Gizzmo,Cinderella,Tingeling
0

Bebisbulorär ett bra tecken. !

Cafesinner
0

-.- Hade hoppats på ett seriöst svar men ah okej.

Dvärgis1234
0

Men hur lång tid hade de varit på golvet utan att du "såg? 

Hoppas allt går bra och att inte det blir några bebisar nu då!

Det tar rätt kort tid för de att para sig vad jag har hört är inget proffs på det här :/ 

kanske något iaf!

[Emma--]
0

Kan ta några sekunder om du har otur.

Tazzar
0

Allt mellan några sekunder till ett par timmar kan en parning ta. Om de stod och nosade på varandra så var det nog bara det de gjorde. 🙂 Eller var hon i brunst den tiden?

Cafesinner
0

Hon började komma i brunst igår kväll, kände jag på lukten när jag höll henne. Detta hände på natten, så hon hade nog precis börjat den, ja. Jag tror bara de hunnit nosa på varandra. Såg att hon kom från det hållet hennes Bur ligger i alla fall. 
**
3 - 
Men hur lång tid hade de varit på golvet utan att du "såg? **
Lite svårt att svara på? xD

Det är inte att jag inte vill ha bebisar, i really do. Vill sååå para dem. Men väldigt olägligt just nu eftersom jag ska iväg en månad! Inte bra! Vad gör jag då liksom._. Vill inte behöva ta bort henne men kan inte ställa in min praktik i England, det är det största som hänt mig…
Nu blev det säkert ingenting, men klart jag blir nojjig..

En gång när Macy var på golvet och jag satt och klappade Yuki i sängen så for han ner på golvet när jag vände mig om och skulle ta upp mobilen eller något liknande. Hade en kompis där som satt och vaktade, så vi hann ju plocka upp honom innan något hann hända, men då hade hon iaf "ställt sig" och han änna tuffade upp sig. Det gjorde de INTE nu. Så får känslan av att de inte hunnit så långt…

Och ja, jag vet, jag skall vara extra extra noga med att lägga på locket.

Tazzar
0

#6 Inte ska du väl behöva ta bort henne. Vem ska vakta hampisarna dina när du är iväg? Kan inte den/de ta hand om eventuella bebisar (om det nu hände någonting)?

Leta upp bra info på internet och skriv ut det åt hamstervakten. Med bilder på skillnaden mellan honor och hanar om det behövs. Åker du snart så hinner du kanske sära på honor och hanar själv när du kommit tillbaka.

Wellcraft
0

Det är väl bättre om du ber hamstervakten kulla ungarna direkt efter födsel ifall de skulle komma? 
Om hon visar sig vara dräktig och du tänker ta bort henne tar jag gärna tillbaka henne. 

Förmodligen hann de inte göra någonting för honan brukar stå ställd i några minuter efter parning.
Hamstrar parar sig oftast från 10 min - 50 min, alltså ganska länge och honan står oftast ställd hela tiden medan hanen putsar henne och sig själv.

Så om de endast nosade på varandra så tror jag inte det ska vara någon fara.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Hamsterlycka
1

Varför skulle du behöva ta bort honan? Vad är det för mening med det..?

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Cafesinner
0

Jag sade att jag INTE vill ta bort henne. Jag ska inte det. 
Menar bara att jag lyckats få min flickväns familj ta hand om dem, mot småprotester från föräldrarna. Och hennes mamma är rädd för hamstrar. Men som sagt, förmodligen hann inget hända.

Hamsterlycka
0

"Vill inte behöva ta bort henne.." Skrev du. varför skulle du behöva det?

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Cafesinner
1

Var nog mest en korkad tanke som varade i typ två sekunder med tanke på att jag inte får ha hamsterungar på skolan, inte hamstrar alls hos mamma, min flickvän kan INGET om hamstrar och det är knappt att de får vara där medan jag är borta, och pappa som jag brukar ha hamstrarna hos skall gå isär med sin tjej och det kommer vara flyttkaos där.
Det var inte "nej nu jäklar måste jag ta bort henne" utan mer tänkte på vad folk i min närhet skulle säga och kände "nej det tänker jag fan inte göra!".. Formulerade mig dumt och ber om ursäkt. Ledsen om ni fick fel uppfattning!!! :)

Anna4077
0

hoppas det inte blev något :) men som du säger verkar det inte så men  det lär du ju märka tids nog :) när åker du? hinner du märka om det skulle vara något på g?

Anna och taxen Max

Cafesinner
0

Mja, jag åker den 24e och detta skedde alltså natten till den 15e. Vet inte hur snart man märker isf?

Anna4077
0

inte jag heller… håller tummarna för dig. och lycka till i England!

Anna och taxen Max