Annons:
Etikettguldhamster
Läst 9662 ggr
MartaEvelina
1/30/10, 11:03 PM

Koppel?

Alltså jag har funderat på att köpa koppel till min guldhamster men är de verkligen bra?

Rekomenderar ni de?

Hur många här är de sopm tycker koppel är bra?

Annons:
UlrikaD
1/30/10, 11:55 PM
#1

Har man ingen möjlighet att ha hamstern lös så är det mycket bättre att bygga en hage och släppa ut den i. Då kan den få röra sig fritt utan att springa bort.

EmElton
1/31/10, 12:02 AM
#2

Koppel har man på hundar och möjligtvis katter - Men inte hamstrar.

MartaEvelina
1/31/10, 11:12 AM
#3

Okeej för de är vissa som har koppel på hamstrar Men ni rekomenderar inte de?

Roxie
1/31/10, 11:15 AM
#4

#3 för det första så finns det knappt något koppel som skulle passa på en hamster.. Du skulle behöva spänna åt superhårt för att hamstern inte ska rymma/glida ur selen.. Finns liksom ingen mening med att ha koppel på ett så litet djur. Bättre som Ulrika sa att man bygger en liten hage som hamstern får springa lös i.

// Sofia

Isira
1/31/10, 11:46 AM
#5

Rätt lustigt att de ändå flitigt försöker sälja folk koppel till sina smågnagare i djuraffärerna. Man tycker ju att dem borde veta bättre och jobba för att ha info till sina kunde som hjälper dem ta hand om sina djur så bra som möjligt :P

Dieseldoris
1/31/10, 12:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag har koppel t min hamster, o hon älskar det. jag kan inte ha henne lös för hon skulle antingen komma bort eller så tuggar hon på tapeterna o sånt. o jag kan inte ha henne i ett annat rum, för de tycker inte mamma om. så jag har köpt koppel o hon har ingenting emot det:) o dessutom så kan man då ta ut dom på sommaren o ändå veta att de inte rymmer;)

Annons:
MartaEvelina
2/1/10, 9:55 PM
#7

Okeej jag har en hage men de är säkert bättre med hagen:D

91Marran
2/1/10, 10:04 PM
#8

#6 ett sådant har jag med. håller emd dig fungerar bra.

min förra hamster tröttnade på sin lekhage oavsett om jag bytte leksaker, så koppel och springa runt överallt i huset var roligare. kunde ju ha den ute då också.

Mvh
Mig

SandyCipper
2/1/10, 10:27 PM
#9

**Asså det är helt och hållet på vad för hamster man har!
Lixom dom här uppe som skrev att de passar bra och funkar bra, det gör ju det för dom?

Men kanske inte för allas hamstrar.**

[Tovab]
2/3/10, 10:40 AM
#10

Hamstrar kan göra sig väldigt små och ta sig igenom det mest konstiga saker ;) Skulle aldrig kunna ha sele på Gnutta för hon skulle bara krypa ur den :)

MartaEvelina
2/3/10, 4:52 PM
#11

okeej men om man gör får hårt då är de väl inte bra för hamstern

Dieseldoris
2/3/10, 7:16 PM
#12

#10 & #11 då får man väl se till att sätta lagom? :O

asså en av mina hamstrar tkr inte om sele, o vill gärna ta sig ur, men min andra älskar den!

så som jag tror beror det i stort sett helt på hamstern :P

är det ingen mer än jag som tkr det? :P

91Marran
2/3/10, 8:21 PM
#13

#12 håller med dig. hamstern säger ifrån om man tar för hårt. kan den ta sig ur så sitter det ju för löst och sedan så är man ju alltid i närheten när den har koppel och märker när den försöker ta sig ur och kan förebygga det.

Mvh
Mig

Annons:
91Marran
2/3/10, 8:24 PM
#14

#7 ska du trötta ut den med en hage med ungefär samma leksaker, samma miljö, när du har chansen som har en guld att ge den olika miljöer? inomhus smiter de ju inte ifrån en direkt om man inte har koppel men ute. en hage funkar inte ute, såvida man inte har gallerbotten och det ska inga djur ha.

Mvh
Mig

MartaEvelina
2/4/10, 4:53 PM
#15

jag har en hage men jag kör olika leksaker varje gång:D

Isira
2/4/10, 5:07 PM
#16

Vad för typ av leksaker har ni då?

MartaEvelina
2/4/10, 7:58 PM
#17

jag har masso med rör och lite hinderbanor och hus av olika slag och en gundrörbräda och massa andra saker.

Isira
2/4/10, 8:11 PM
#18

^^ okej, ska se vad man kan ordna här hemma sen så hamstern får bra med motionGlad

MartaEvelina
2/6/10, 12:00 AM
#19

okeeek<3

DwarfHamster
4/26/13, 7:09 AM
#20

Jag har en gång köpt ett koppel men han bet sönder det.. 😂

Annons:
Emmaslindh
4/26/13, 8:35 AM
#21

Min guldis bryr sig inte ett piss om ifall hon har sele på sig eller inte, men sen är hon så himla feg också så är jag t.ex ute med henne så är hon på mina fötter hela tiden och vill komma upp på axeln ist att vara på marken.. 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Amun-Ra
4/26/13, 2:31 PM
#22

Nej en hamster skall INTE ha koppel och jag rekomenderar inte koppel är inget att rekomendera heller….

#5 Djuraffärer ser bara kronor i ögonen. De bryr sig ta mej tusan inte  i om vad de säljer åt kunderna om det är farligt onödig eller ej mm, så länge de får KRONOR, KRONOR, KROOOONOOOOR!!!

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Susannaaa
4/26/13, 3:38 PM
#23

#22 Men varför skulle det vara så fel egentligen?

Jag menar, om man märker att hamstern tycker att det är jobbigt och obehagligt är det klart att man inte ska tvinga det lilla livet. Men fungerar det tycker jag att det är en superbra lösning! Lydia är sjövild och hade nog fungerat bra med ett koppel. Tror faktiskt att det hade varit en bra lösning till henne i vissa fall då hon är expert på att rymma!  

Som #12 säger är det ju helt upp till hamstern själv. Det är ju likadant med hamsterboll. Lydia älskar den vissa dagar, andra dagar vägrar hon. Då slänger jag ju inte ner henne där direkt och tvingar henne springa :)

Roonja
4/26/13, 4:14 PM
#24

#23 Håller med, jag har 2 koppel hemma. Använder de inte i dagsläget då den hamstern jag hade de till avled ganska nyligen… :(

Jag ser inget fel med koppel alls, det är ju inte direkt något som gör ont, om man inte spänner för hårt. Precis som på en hund eller en katt så ska man ju inte spänna åt för hårt, lika så på hamstrar, så vad skulle det vara för fel? 🙂

Under tiden jag har varit medlem här på iFokus så har det diskuterats ganska mycket om det här. Och några tycker hemskt dåligt om det och några gillar det. :)

Susannaaa
4/26/13, 4:35 PM
#25

Ja alltså jag tycker väl att det är hamstern som avgör. Jag har haft så mycket leksaker till mina hamstrar som dom inte velat ha, och då är det inte mer med det!

Jag lägger fram förslag, hamstern avgör 🙂

Roonja
4/26/13, 4:46 PM
#26

#25 Jo men exakt, ser man att hamstern känner sig obekväm med kopplet tar man ju såklart av det. 🙂

Upp till toppen
Annons: