Oreggade uppfödare
Hejsan!
skulle vilja göra en liten koll på hur många vi är som är oreggade hamsteruppfödare.
Skriv gärna med om ni har hemsida, samt vad ni föder upp och vilja färger! :)
Jag är väl först ut:
Jag heter Linnea och är 17 år gamal.
Min uppfödning heter Landsvägenshamsteruppfödning.
Jag föder upp guldhamstrar i svartbaserat och silverbaserat, Lh och rex.
Hade tänkt regga mig som uppfödare när det gått 1 år.
Min hemsida: http://landsvagenshamsteruppfodning.weebly.com/
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Jag heter Claudia! jag är 18år och har en liten liten uppfödning här hemma. har två nf hanar varav en är bandad, letar nu en hona i stort sett vilken färg som förutom nf!
uppfödningen heter BlackandBlue's har ingen hemsida men det kanske i framtiden men inte säkert!
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Jag heter Ebba och har en uppfödning av Vintervita dvärghamstrar i färgerna Agouti, Agouti pearl, Sapphire, Sapphire pearl och lite Mandarin och Mandarin pearl.
Min uppfödning heter Vintervärmens
Hemsida: www.vintervärmens.hemsida24.se
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
Jag heter Olivia och är snart 13 år. Jag ska precis börja med en liten uppfödning.
Jag ska föda upp guldhamstrar cremebaserat och vilttecknat LH.
Min lilla uppfödning har inget namn direkt, och ingen hemsida heller för den delen, men det kommer nog sen. :)
Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com
Jätte kul! vill ha fler! "om det finns fler" hehe😃
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Jag är oreggad än så länge…. www.thulehillsguldhamstrar.weebly.com
Jag är än så länge oreggad, målet är väl att snart få bli reggad om allt går som det ska kommer det nog ske ganska snart ;)
Jag heter Veronica och är 22år har uppfödning av Guldhamstrar i gulbaserade och svartbaserade färger med eller utan bandat och ds.
Har även en liten uppfödning av Vintervita och då är alla färger inkluderade dvs Agouti, Agouti Pearl, Sapphire samt Sapphire Pearl
Jag finns i Skåne min hemsida: http://midnattsglimten.weebly.com/
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Jag är också oreggad, stör inte mig så mycket. Tiden får visa om jag registrerar min uppfödning i någon förening senare.
jag har kh i främst de svartbaserade färgerna och viltfärgat. gult,skp bandat och ds förekommer ofta såklart även sa och rex.
ibland föds även nån lh unge.
är en tant på 50+
Jag är oreggad än så länge, men förhoppningsvis blir jag reggad i höst.
Avlar på vilt och cremebaserat i mestadels LH, med satin rex, ds, bandat.
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
#8och #9 vill ni stå med på hemsidan där alla oreggade hamsteruppfödare finns men som har stamtavla på sina hamstrar?
alltså stå med i uppfödar registret där ? :)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Javisst 🙂
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
#okej pm:a mig ditt namn samt va du föder upp och färger :) sen kontaktuppgifter:)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
ja på den listan kan jag vara med
Hej, heter Emmy, har en liten guldisuppfödning i Stockholm. Föder upp cremebaserat och vilttecknat i långhår. Satin kan förekomma. Speciellt förtjust är jag i brunörade och rödögda färger. Teckningen umb är också något som uppfödningen inriktar sig på, eftersom jag älskar denna teckning:)
Min uppfödning heter Eldängen's. Hemsidan finner ni här. Jag är inte reggad uppfödare, men kommer regga mig så fort jag varit medlem ett år i SHF:)
Har en aktuell kull nu med 5 soblar, 2 minkar, 3 creme och en creme rö :) Och idag öppnade bebisarna ögonen :D <3
Mvh Emmy
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus ♥
min campbellsuppfödning ♥Eldängens♥
TS: Ett av kraven var att man reggade djuren i SHF, hur ska du kunna ha koll på vilka som gör det?
Hoppas väl alla är ärliga i det dem skriver :)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Okej, då hoppas vi att människorna som vill vara med på sidan är ärliga 🙂
ja det gör vi, och sen får någon gärna tipsa mig om det är nogon som inte är det så blir dem borttagna, men dock så om man kommer i fårn finnland ex så är det ju finnnska hamsterföreningen :)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Jag har inte reggat i svenska hamsterföreningen, men jag har inte fått min första kull heller för den delen och när den kommer så kommer ungarna att reggas. Jag har för övrit gjort en hemsida som är lite halvklar men den heter i alla fall www.nackrosensguldhamsteruppfodning.weebly.com . Jag har inte hunnit jobba på den så mycket så det är mycket på den som ännu är oklart. 😃
Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com
hur reggar man hamstrar? :)
#22 Menar du silvergrå och svart? :) Finns inget som heter bara silver och sv :)
menar silversgå och svartvit
// Elin-li,
#24 Svartvit? :) Svart bandad menar du? :)
Eller så kanske du menar svart dominant spot:)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
#26 Så kan det ju också vara, men är de reggade i shf? :)
Jag heter Louise och är 21 år, jag och min sambo har en liten uppfödning av vintervit dvärghamster. Vi får fram vintervita av färgerna Sapphire, Agouti och Agouti pearl. Vi finns i Karlstad, Värmland :)
Hemsida: magiccharm.hemsida24.se
Vi är medlemmar i SHF.
Mvh Louise