(K) 13/6 Söker akvarium!
Då jag känner att akvariet jag har nu är för lågt, min lilla guldis börjar bli smartare och lyckas rymma, så letar jag efter något högre. Tror måtten på den jag har nu är 80x35x30 (längd, höjd och bredd) och vill gärna ha större på alla sätt men mest högre. Om någon har ett så skriv här eller skriv på PM. Hade underlättat om du finns i närheten av Varberg. Har letat runt på Blocket men har inte hittat rätt mått eller jätte stora för pengar som jag inte har.
De flesta akvarium är runt 30 eller högst 60 cm höga.
Som med alla djur vill dem har längden, inte höjden. Varför inte sätta nät på ditt akvrium i stället ?
#1 För jag vill inte ha henne klättrandes i nätet. Vill kunna ha mer saker hon kan klättra på och vill ha så mycket som möjligt i akvariet och 30 cm funkar inte. Vill ju att chansen ska bli så liten som möjligt.
Jag har ett (har dock inte måtten i huvudet) men den är ca 150l.
Finns dock i strömstad & kostar 150kr + en brun träskänk medföljer.
Gjorde tillägg i rubriken: (K)=köpes, samt datum.
#3 För långt ifrån :/ #4 Tack :)
Ett tips är att kolla i "second-hand butiker". Typ erikshjälpen. Där tycker jag ofta dom har bra akvarium till billigt pris:) har själv köpt ett akvarium där, till hamster. Det medföljde till och med leksaker och sådant, kostade endast 100kr :)
#6 Vad är Erikshjälpen? Butik eller hemsida? Vart ligger det? :)