Svar ang vadd från djuraffär!
Åååh vad glad jag blir!!!! Jag mailade ju djurmaxi.se (min favvidjuraffär online) och berättade om farorna med hamstervad samt sådana där hamsterhjul medbara "pinnar" i. Förväntade mig ingen större respons… Så här lyder deras svar:
**Hej Sanna
**Tack för ditt brev. Oj det låter verkligen inte bra. Vi kommer att vidarebefordra ert mail till vår inköpsansvarig som kan informera våra leverantörer om detta. Vi är mycket tacksamma för ert mail.
Önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänlig hälsning
Kundservice, DjurMaxi.se
Åh, vad bra att du tog tag i det! *tummen upp*
Vad skrev du?? *nyfiken* :)
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Superbra!läste i något annat inlägg vad du skrev och det var verkligen jättebra! Heja Sanna!
Åh vad bra!
Live
Laugh
Love 
Vilken bra djuraffär som lyssnar på det sättet!
Tips: Tipsa om en annan produkt du tycker är bättre än den produkten du vill att de ska ta bort. Chansen är större att "den dåliga" produkten försvinner då.
För hamstervaddet så finns det en annan slags "bädd" som är pappersremsor i olika färger, tipsa om den istället (eftersom det finns folk som hellre köper något dyrt och färgglatt istället för att ta vanligt toapapper).
Fick Animail att byta på det sättet. Känner en som jobbar där som vet om riskerna med vaddet, men det blev inte borttaget då de andra ville ha det kvar iom. att folk ändå köper det. Testade i våras att skicka en bild på pappersremsorna istället och be henne föra vidare tipset till resten i Animail. Nu är vaddet borta och de säljer den här istället: http://animail.se/hamsterbadd-papper-atbar-30g-mixade-farger.html
åh you go girl :D
Toppen 😃
4 - Jag tipsade om två produkter de tidigare haft i sitt sortiment :) Kapok + bommulsfibrer (ej som vadd).
Här är vad jag skrev:
Hejsan.
Jag vet att ni med 99% säkerhet inte kommer göra något åt saken, men jag ville bara tala om att hamstervadd är väldigt farligt. Det är otroligt vanligt att hamstrar/gerbiler osv fastnar med benen i det då det är så tätt, och då stryper blodtillförseln. Tassarna har en tendens att dö och ramla av.. Har man tur hinner man avliva dem innan det gått så långt. Det är hemskt hur lite information duraffärsanställda har om detta. Det samma gäller de typer av hamsterhjul som består av stålpinnar. Djuren bryter jättelätt benen eller fastnar och slår sig. Var så glad när ni hade bommulsfibrer samt kapokväxten då detta är naturligt och ofarligt. Jag kan samla underskrifter om ni inte tror mig.
MvH
Har förresten precis mailat även Djurmagazinet och ArkenZoo. Hoppas kan man ju…