Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningcampbells
Läst 1836 ggr
idaaak
2

Hjälp!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!Min hamster har lyckats ta sig ur ur buren och rymt , idag hittade jag henne , hennes päls var smutsig och hon var väldigt smal.Det var jag såklart väldigt bekymrad över men det är inte vad som bekymrar mig mest , hon har skadat sig så på tassen har hon en stor illröd bula , vad ska jag göra?!??!!

Rebornbabyn
0

Nämen, stackars lilla hamster. Är det guldhamster eller dvärghamster?

Jag vet inte vad det kan vara, men om det hade varit min hamster hade jag åkt in till veterinären!

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

[Avarice]
0

Vilken otur!

Jag hade ringt veterinär för råd! Det bästa hade varit ifall bulan inte spräcktes ur infektionssynpunkt men det är ju tyvärr svårt med djur att de inte ska pilla på sår och dylikt 😮 Om den går sönder så skölj rent såret regelbundet med koksaltlösning (svag så att det inte svider för mycket) men som sagt, ring och fråga veterinär det första du gör på måndag :) Tills dess hade jag plockat bort grejer i buren som hon kan klättra på och ta bort eventuell Sand eller annat som kan smutsa ner såret samt att hålla henne under noggrann uppsikt!

DwarfHamster
1

Det kan hända att den har stuckit sig och sen svullit upp! Kontakta genast veterinären.

Bruden-Mbuti
0

medans du väntar på att få komma till veterinär eller annan djurkunnig så tvätta med handsprit, sjukhusprit.

spriten torkar ut blåsan.

se till att spriten lufttorkar innan du släpper ner hamstern. den bör inte slicka i sej spriten.

det kan hända att den behöver antibiotika.

ring och rådfråga en bra veterinär