Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 531 ggr
[RedHood]
0

Hamster och gerbiler.

Min pojkvän ska flytta hem till mig om några dagar med sina två gerbiler och jag har redan en hamster hemma och nu de senaste dagarna har vi funderat om de skulle göra något om de skulle springa på samma ytor men såklart inte samtidigt. Om de skulle kunna vara några sjukdomar eller ändra beteende. Båda gerbilerna är friska och min hamster är också frisk. Vi har även planerat att burarna ska stå bredvid varandra (båda är akvarium) så hoppas inte det ska bli några problem. Vill även säga igen att de aldrig kommer träffa varandra utanför burarna. OBS! Gerbilerna är inte speciellt fientliga mot andra gnagare då vi har testat en gång innan att de bara skulle hälsa på min förra hamster och ingen av de reagerade alls.

DwarfHamster
0

Vad kul! JAg tror nog att det skulle gå bra så länge de inte kan mötas och dofta påvarandra!

[RedHood]
0

#1 Åhh så bra! De kommer springa i vår säng och när vi hittar en rastgård så kommer de få springa där i skift eller i vårat rum när vi säkrat de :) Behöver vi tvätta händerna mellan?

DwarfHamster
0

Ja.. Det borde nog vara bäst eftersom om de sedan har något att de inte tycker om varandra kan de börja bita på era händer. Det blir nog glada gnagare! :D

[RedHood]
0

#3 Ja vi tänkte det var bäst så! :) Ja det tror jag med :D Känns också skönt att inte behöva lämna min hamster med min mamma mer när jag åkt ner till min pojkvän så nu kommer vi får mer tid med varandra!

DwarfHamster
0

Vad bra!😎