Rinner ur örat
Min guldhamster som är ca 1 och ett halvt år har ett öra som typ rinner..? Det är kletigt och när jag testar att röra örat så drar han direkt bak det så jag antar att han har ont, han har även fått en kal fläck bakom örat… Och hans beteende/humör är förändrat, han sover knappt (förut sov han hela dagarna, typ ända från att jag gick upp tills jag gick isäng)men nu springer han runt och gnager sönder allt i buren och är allmänt typ stimmig
någon som vet vad detta kan vara/bero på? Jag är väldigt orolig…
Jag hade kontakt veterinären. Låter som min pojkvän när han har öron inflammation. Vet inte om dom kan ha det men jag skulle varit påväg till veterinären direkt
Anna och taxen Max
Jag tycker med att du ska ringa till en veterinär eller åka in med lille killen så fort som möjligt så får vi hoppas på det bästa :)
Kram
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Tycker också att det låter som öroninflammation. Beteendet kan t.ex bero på feber, att han blir lite virrig. Kontakta en veterinär så att han får medicin eller rätt behandling av det där.
Okej tack för era svar!
Han har blivit lite bättre tycker jag, hans "beteende" är mer som det brukar vara, det har inte runnit ut något mer ut örat men jag tror att han har lite ont då han inte vill att jag rör där
men min mamma ska ringa en veterinär imorgon så får vi se vad de säger, om vi måste åka in eller hur vi gör, men jag hoppas på det bästa bara.
Berätta gärna hur det går så vet man vad man kan göra/vänta sig om man hamnar där själv :)
Anna och taxen Max