Intresseavstämning
Vill kolla intresset kring nedan kullar som är planerade i sommar och efter sommaren. Gå gärna in på www.thulehillsguldhamstrar.weebly.com för att se bilder och läsa stamtavlor. Juli 2013, Planerad parning mellan Funny Créme Sö LH och rexbärare och en inlånad hane från Alexinas, Dubbel-Huligan, normalfärgad mörk, LH rexbärare. Förväntade hårlag är naturligtvis rex LH och färger som kan komma är nf, nf, crémebaserat eventuellt svartbaserat. Augusti/September 2013, Planerad parning mellan Ablaizing´s Bumblebee, nf umb. LH och Bengal "Ben" silvergrå umb. LH. Förväntade färger, nf och silvergrå med och utan umb, Cinnamon, rost och rö, rexbärare och Rex.
Putt
Jag är intresserad av rex dvs Juli kullen men vill ha en tidigare…så få det till en juni kull är du snäll =P
#6 båda kullarna kommer sannolikt att få Rex :-) Vill dessvärre inte tidigarelägga kullen som blir leveransklar i juli/augusti då jag reser bort.
Är de som ska paras i aug båda rexbärare så vill jag anm intresse.Då man går in på din sida så står det inget om rex i stamtavlan.
Rax Hamstrar på facebook.
#8 Då får jag se till att uppdatera under planerade kullar :-) I deras stamtavlor på hemsidan är det mer tydligt….
#9 Tack ;)
#6 och #8 Är en hona eller hane intressant?
Återstår att se beroende på vad jag själv får här hemma och vad du får fram ;)
Jag kommer att köpa Dubbel-Huligan, vilket jag är superlycklig för!
Lycka Till!
Mvh Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
#14 Tack, det kommer bli två superkullar!
I så fall vill jag stå i kö för Juli kullen om de blir leveransklara senast i början av augusti =P
Jag är intresserad av en lh rex hane som är nf/nf umb eller svartbaserad
=)
#16 då noterar jag det!
Jag har tydligen fått felaktiga uppgifter gällande Ben och hans hårlag. Han är INTE rexbärare, så med andra ord kommer det inte att komma Rex i den kullen. Vill man ha Rex så är det Funny och Dubbel-Huligans kull som gäller.
Är Dubbel-Huligan Dubbel-knuts son eller släkting?
Tack så jättemycket! Jag PMar dig mejl adress för där når du lättast mig.
#19 Dubbel är ju linjen som Annica i Finland avlat på. Jag kan kolla med henne, men min uppfattning är ju att de i så fall borde vara släkt.
Kan ju tillägga att Dubbel-Huligan är pappa till min Rexhona Cassie, som är den gosigaste jag vet, dessutom stor, 249 gram! Mitt mål är att han ska bli pappa även till Bee's kull nr 2.
#19 nu har jag kollat upp….Dubbel-Huligans mamma är Dubbel-Casandra, vilket i sin tur är dotter till Dubbel-Casanova, vilket i sin tur är son till Dubbel-Knut
#23 Vilket dubbel-led det blivit. 😃Kul. Eventuellt intresserad här, skulle behöva få in den linjen i en av mina andra.
Kan inte det duniga materialet snöra sig runt benen på dem? Eller hur är det utformat? Verkade väldigt intressant!
#25 det är ett lurvigt skinn som används enbart vid foto som hans uppfödare tagit, D v s inte jag.
#24 kul, hör av dig om jag ska skriva upp dig och om det.är något speciellt du efterfrågar.
#27 Skickat PM!
Aha =P