"hoppkrafsande" hamstrar
Hejsan! Jag har två campbells som båda är ca 7 månader nu. Vi har dom i ett akvarium och vi tar ut dom varje kväll i hagen så att de kan springa lite extra. Men de liksom "hoppkrafsar" på rutorna i akvariumet. Är det något vi ska oroa oss för?
De verkar inte stressiga utan med som hyper och har spring i benen…jag har faktiskt ingen aning.
Skulle va jätte bra om någon kunde hjälpa mig!
Det verkar som att de bara vill ut och springa lite mer :) Hur länge tar du ut dem? :)
#1 Det varierar men mellan 30 minuter till 2 timmar. När de är i hagen är dom likadana som de är i akvariumet, så vet inte riktigt vad dom vill säga med det faktiskt? haha vi kelar med dom så dom är mysiga när dom väl är still.
Ska väl tillägga att de inte är så här jämt men rätt ofta.
#2 Känner igen det där. Har ni testat att släppa de i ex ett badrum? Eller ett annat helt säkrat rum. Hamstrar verkar vara ute efter att få springa lite mera fritt..
Ja det skulle men ju kunna göra :) tack så mkt!
Yuki blir sådan på kvällarna trots att han får springa ute i timtal. har man möjlighet får de gärna komma ut mer:)
Igår var det så illa så att min andra hamster inte han komma ut alls för när jag satte in Yuki klättrade han så hyper att han ramlade heeela tiden och jag blev orolig xD
2 - Min hona är likadan när hon är i hage. Att hon vill bryta sig ut.
Jag har ett internatrum som är helt rymningssäkert (kolla efter saker de kan krypa in i, hål i lister osv!) och där är hon bara jättelycklig och springer så fort att det dundrar i golvet:'D