Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 602 ggr
The Idizen
0

Skaffa hamsterkull?

Vill så väldigt gärna att Muffin ska bli mamma, men jag tycker att jag själv är för liten för att kunna ta hand om en mamma hamster och en massa bebbar. Dessutom har jag inte någon stamtavla på Muffin.

Men om jag någon gång känner mig redo att ta hand om en kull, vilken ålder är minsta då för att kunna ta det mesta ansvaret själv och lite hjälp från en vuxen?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Frosstis
2

Jag tycker inte åldern spelar någon roll sålänge man har en vuxen vid sig som läst på mycket om avel. 

Dock är det köparna som är problemet, vissa tycker inte att man ska ta kullar under 16 eller 18 osv, vilket jag tycker är ganska löjligt! Man är olika individer och man mognar olika snabbt och vissa tar mer ansvar än andra m.m.

Sålänge du har din mamma som är intresserad och påläst vid din sida kan du ta en kull när du känner dig redo! Förhasta ingenting, skynda långsamt.

Dock tycker jag inte du ska ta kull på Muffin pga okänd stam :)

The Idizen
0

#1, ja nästa hamster jag köper kommer jag att köpa från uppfödare. :) Jag får be mamma om hjälp när jag en dag känner mig redo och har någon kompis som har en hamster som kan bli pappa eller mamma. :)

Hihi :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Frosstis
0

Annars kan du köpa ett par från en uppfödare! Som inte är syskon eller så då, eller om du köper en hona och så ber du om att få låna en hane från din uppfödare. De brukar vara väldigt hjälpsamma och snälla :)