Får hamstrar äta gräs?
Jag har själv aldrig haft en hamster utomhus. Men jag tror faktiskt att det går bra att äta på gräset! :)
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Ja såklart ;) Varför inte? I naturen skippar dom ju inte det gräs de kommer åt :p
Ja, det går bra, så länge inte gräset är besprutat, för isåfall är det giftigt. Så om du har hamstern på gården, fråga dina föräldrar så att de inte har sprutat gräset. :)
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
#3, jag mamma och Muffin bor i en lägenhet och då finns det en gräsmatta intill, där får hon springa. :) Men har inte sätt någon som besprutad det så ska det nog gå bra. :))
Live
Laugh
Love 
Jag plockar lite gräs utomhus och ger till min hamster. Han tycker om det. Jag är noga med att plocka det på ställen där inte hundar och annat kan ha förorenat. Inte nära en väg heller.
Här har jag alltid gett hamstrarna vi har haft lite gräs,maskroser,äppleblad osv dom tycker sånt är smarrigt.
#6, kan man ge det inne i buren? :D
Live
Laugh
Love 
#7 Ja såklart
7 oja du kan plocka även plocka in goda äpplepinnar det är mumma och det är bra för deras tänder :) Jag har alltid tagit in pinnar även vintertid låtit dom få lite små blad ibland och vips så har man gett dom både nyttigt o gottis :) Jag hade ofta små egna odlingar med, bla sallad,gräs. Kapa av toppen på moroten låt den stå några dagar med lite vatten på ett fat eller äggkopp. det kommer upp nya blad och jag gav alltid detta till kaniner och hamstrarna :) Där var lite vintertips :)
allmänna gräsytor brukar klippas med maskin.
de maskinerna kan släppa avgaser,bensinångor,läcka olja etc.
även katter och hundar kan ha kissat på gräset.
sen finns ju fästingar, myror, fågelloppor mm.
så att ha en liten hamster ute på gräset skulle inte jag ha.
ge istället gräs som du har sköljt av.
vill du vara ute med din hamster så sitt tillsammans på en filt.
#10, okej :) Jag kan säkert ta lite gräs hemma hos min kusin nästa gång jag är där. :)
Live
Laugh
Love