Maru-chan
Nu är han hemma, 2 månader kanske något mer, har födelse pappret här någonstans… Maru-chan heter han :) han är en svart djungarian hamster? Förmodligen en Hybrid? Han ser då ut som min vita jag hade innan (som var den andra rasen inte chambells sorry för stavningen), bara att han e helt svart, med ljusare undersida och inne i öronen.
Måste säga att personalen i djuraffären var underbara!! Alla burar var rena och fina, dom som det satt fler i hade fler hus m.m. Kaninerna hade stora burar m.m.
Vi frågade om jag kunde sätta ihop honom med någon annan, då han var själv. Men dom förklarade att dom hade försökt, men att dom bara började bråka. Så hon tyckte det var snällast att låta honom vara själv, då dom kan bita ihjäl varandra. Hon tyckte inte det var värt risken.
Dom hade en checklista med vad man var tvungen att ha till hamstren, som vi gick igenom innan vi fick köpa honom. Inga salt eller kalkstenar :D !! Sedan hade dom någon slacks kyl-platta som man kan ha i buren om det blir väldigt varmt ute, vilket det lätt blir (tror vi har över 30 grader idag T_T ), den kommer han nog att älska (såklart så kommer jag täcka den med något, så det inte blir för kallt).
Sedan när vi plockade fram extra saker till honom (extra vatten flaska, matskål m.m.) så hittade jag ett jätte fint trähus till honom (han värkar gilla det, då han redan tuggat på det XD ) och några protein gele grejer som man kan ge on han skulle bli hängig och inte vilja äta tex om det är varmt ute och förstås så sa hon att vi skulle kontackta en vet om han blev det. Vi bor bredvid vet-kliniken så det blir inga problem :3 …
Sedan efter det, så satt hon ihop transport buren jag köpte, fixade i massa papper och huset jag köpte.
Sedan tog hon upp honom och stoppade honom i en transparent liten plastbur, så skulle vi kolla på honom. Hon hade en checklista som hon bockade av efter varige fråga. Hur ser ögonen ut, öron, nos, rumpa, kön, kroppen i allmenhet: fet, normal, smal m.m. Allt såg toppen ut. Så skrev vi kontrackt på att vi köpte honom m.m. Sedan fick vi honom. Hon sa att han skulle ha det lungt och skönt i någon vecka, och att vi skulle ta det lungt med att hantera honom.
Men Maru-chan är super nyfiken, han kommer fram och nosar på händerna och slickar lite så fort man stoppar ner händerna i buren. Han vill vara med när man grejar där i. Fast det är lite läskigt att bli uppluft, så det tar vi det lungt med. Han gillar kockt ris har jag upptäckt :3 så nog e han en Japan alltid :3 thihi
Bilder kommer såsmåningom..
viste inte vilken grupp den skulle i :/ …
- Redigerat 2021-06-06 10:59 av Herveaux
Åh, va härligt! Låter super att personalen var så nog! Ser fram emot bilder! :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
djungarian? 🤔 vad har djuraffärer nu lurat i sina kunder? herregud alltså..
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Vad bra att allt gick så bra! Jag har läst din förra tråd och vilken tur att det slutade så bra. :)
#2 Djungarian är namnet på en av hamsterarterna. Så det är inget lur alls, en djungarian är en vanlig vintervit.
Men som TS sa, så är det en en Hybrid om den är heltsvart. Men roligt ändå. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Vad roligt! :) Ser fram emot bilder! ❤️
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Grattis till bebisen :) va roligt med seriös djuraffär! Blir alltid extra glad av sånt :)
Anna och taxen Max